بودجه حوزه زنان رشد ۵۰ درصدی داشته است

رشد ۵۰ درصدی بودجه حوزه زنان، کسب و کارهای خرد بانوان و مشکل نبود زنجیره ارزش، اهمیت ارتباط مستمر و مطلوب با نوجوانان و رونمایی از لایحه ارتقای امنیت زنان را در بسته خبری زنان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بودجه معاونت زنان امسال رشد ۵۰ درصدی داشته و با عنایتی که رئیس جمهور برای گسترش فعالیت زنان دارند، یک درصد از بودجه همه دستگاه‌ها به طرح‌های معاونت زنان و خانواده اختصاص می‌یابد.

انسیه خزعلی افزود: علاوه بر این، در همه بودجه‌های مربوط به نهادهایی همچون بهزیستی، اولویت با زنان است. در مورد موضوع قرارگاه عفاف و حجاب که وزیر ارشاد آن را مطرح کرده است، مربوط به وزارت ارشاد و دستگاه‌های اجرایی است و معاونت زنان نقشی در آن ندارد.

وی تصریح کرد: ما برای خودمان تصمیم می‌گیریم و هیچ کشوری حق تصمیم‌گیری برای ما ندارد و سند ۲۰۳۰ قابلیت حق شرط و تحفظ ندارد و بحثی که مطرح شد در قالب حرکت‌هایی است که در سطح بین الملل داریم و در آیورا ما تأثیرگذاری می‌کنیم و به کشورهای دیگر آموزش می‌دهیم و آن آموزش را هم به کشورهای دیگر می‌دهیم و نظر ما تصویب و اعمال شده است.

کسب و کارهای خرد بانوان با مشکل فقدان ارزش مواجه است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کسب و کارهای خرد که به طور معمول با محوریت بانوان مدیریت می‌شوند، اکنون با مشکل فقدان زنجیره ارزش مواجه است. کسب و کارهای خرد بانوان به مثابه جزیره‌های کوچکی شده و نمی‌توان زنجیره ارزش آنها را تقویت کرد.

فاطمه قاسم‌پور افزود: جزیره‌ای بودن کسب و کارهای خرد بانوان مشکل فروش محصول را به وجود می‌آورد، بخشی از این مشکل به عرصه قانونگذاری و بخشی به تقویت روابط شبکه‌ای و اتحادیه‌ای بازمی‌گردد که باید توسط وزارت صمت و مجلس دنبال شود.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه‌های بانوان جزو دغدغه‌های دولت و مجلس نیز است، گفت: باز کردن عرصه گفت‌وگو بین مسئولان و نمایندگان مجلس با بانوان کارآفرین می‌تواند زمینه رفع این دغدغه‌ها را فراهم کند.

وی تصریح کرد: اکنون برنامه هفتم توسعه در مجلس در حال بررسی است و فرصت خوبی برای پیگیری دغدغه‌های بانوان و لحاظ کردن راهکارهای آن در عرصه قانون‌گذاری در قالب برنامه مزبور به وجود آمده است.

قاسم‌پور تاکید کرد: لازم است کارگروهی متشکل از بانوان کارآفرین شکل گیرد تا تعامل بیشتری با این بانوان شکل گرفته و بتوان دغدغه آنها را در برنامه هفتم توسعه دنبال کرد، زیرا خیلی از مسائل در حوزه کارآفرینی با شکل‌گیری اتحادیه‌ها و تشکل‌های بزرگ فارغ از رویکردهای سیاسی قابل پیگیری و رفع شدن است.

ارتباط مستمر و مطلوبی با نوجوانان نداریم

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با تاکید بر اینکه آموزش والدیت مطلوب برای والدین بسیار لازم است گفت: ارتباط مستمرِ اثرگذار و مطلوب با نوجوانان نداریم، والدین هم در خانه و هم در آموزش و پرورش گاهی عامدانه این ارتباط را یک طرفه برقرار می‌کنند این در حالیست که عملاً فضای مجازی را نیز رها کرده‌ایم.

کبری خزعلی افزود: برای اینکه بتوانیم زنان و مادران رشد یافته داشته باشیم به جای اینکه ۱۲ سال در آموزش و پرورش حفظیات را حفظ کنیم و در نهایت هم دیپلم بگیریم که خیلی کاری هم از آن بر نمی‌آید، لازم است محتوای علمی قوی و غنی باشد و به اطلس‌ها و امکاناتی که در اختیار است مراجعه شود تا لازم نباشد بر روی حفظیات متمرکز باشیم.

وی گفت: اکنون کودکان در دو فضا قرار دارند؛ یکی نیازهای طبیعی غریزی است که به مادیات هم نزدیک است و زود هم پاسخ می‌گیرند و دیگری فطری است. برای هر دو باید برنامه‌ریزی شود. فطری، روح الهی است و اگر پاسخ داده شود لذت آن پایدارتر و مداوم‌تر است و کودک همیشه به آن وصل است.

لایحه ارتقای امنیت زنان در برابر سو رفتار رونمایی شد

لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت زنان در برابر سوءرفتار نیمه دوم بهمن ماه امسال رونمایی شد. نشست خبری رونمایی و تشریح ابعاد لایحه‌ای ارتقا امنیت زنان در مقابل سوءرفتار با حضور قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان، تعدادی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار در ساختمان شیخ فضل الله نوری برگزار شد.

پیشگیری از سوءرفتار علیه زنان، تقویت مداخلات اجتماعی برای پیشگیری از وقوع جرم، ایجاد اتصال بین دستگاه‌ها در حمایت از زنان در برابر آسیب از اهداف کلیدی این لایحه است.

همچنین ارتقای امنیت روانی زنان در محیط خانواده و مهارت افزایی و توانمندسازی اقتصادی زنان آسیب دیده از دیگر محورهای این لایحه است.

کد خبر 640103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.