مکرون: اوکراین می‌تواند روی فرانسه حساب کند

رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و اولاف شولتز صدراعظم آلمان در پاریس گفت: اوکراین می‌تواند روی فرانسه برای پیروزی در جنگ با روسیه حساب کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از فرانس ۲۴، آمانوئل مکرون چهارشنبه شب در کنفرانس خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و اولاف شولتز صدراعظم آلمان در پاریس اظهار کرد: اوکراین می‌تواند روی فرانسه برای پیروزی در جنگ با روسیه حساب کند.

وی با تاکید بر اینکه فرانسه مصمم است به اوکراین برای پیروزی و احیای حقوق قانونی خود کمک کند، افزود: پاریس به تلاش‌های خود برای تحویل تسلیحات به کی‌یف ادامه خواهد داد.

مکرون گفت: فرانسه در جنگ با روسیه قاطعانه در کنار اوکراین خواهد ایستاد، همان‌طور که من، زلنسکی و شولتز الان در کنار هم در کاخ ریاست‌جمهوری الیزه ایستاده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: روسیه نمی‌تواند و نباید در این جنگ پیروز شود.

مکرون گفت: تا زمانی که روسیه به حملات خود ادامه دهد، ما به حمایت نظامی لازم برای حفظ اوکراین و آینده آن ادامه خواهیم داد.

شولتز: اوکراین متعلق به خانواده اروپایی است

صدراعظم آلمان در این کنفرانس خبری مشترک با تاکید بر اینکه اوکراین به خانواده اروپایی تعلق دارد، گفت: اروپا تا زمانی که لازم باشد از اوکراین در جنگ علیه روسیه حمایت خواهد کرد.

شولتز افزود: رهبران قاره سبز در نشست اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه سیگنال قوی همبستگی خود با مردم اوکراین را به کی‌یف ارسال خواهند کرد.

سفر رئیس‌جمهور اوکراین به پاریس ساعاتی پس از سخنرانی وی در جلسه مشترک پارلمان انگلیس در لندن انجام می‌شود.

کد خبر 639997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.