بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس سازمان اتوبوسرانی شهرداری

شهردار قزوین از بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس سازمان اتوبوسرانی شهرداری خبر داد و گفت: سنجش عوامل زیان‌آور محیط کار با هدف استانداردسازی شرایط محیطی آغاز شده است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استمرار بیس‌ریزی، مرمت چاله‌ها و ترانشه‌های موجود در ناحیه دانش در منطقه چهار شهرداری، اظهار کرد: عملیات بیس‌ریزی، مرمت چاله‌ها و ترانشه‌ها در خیابان‌های حضرت امام خمینی (ره)، فرهنگ، قلم و بهشتی انجام شد.

وی با اشاره به انجام عملیات لجن‌برداری و مخلوط‌ریزی در سطح منطقه چهار، افزود: عملیات لجن‌برداری و مخلوط‌ریزی به میزان ۵۰۰ متر مربع در شهرک عارف کوچه عباسی نیکو یک، توسط حوزه معاونت عمرانی این منطقه به انجام رسید.

شهردار قزوین از استمرار مرمت ناهمواری‌ها در معابر اصلی و فرعی ناحیه شهید بابایی خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل در تردد شهروندان، همسطح‌سازی در خیابان خیام شمالی، بلوار معلم و کوچه فضیلت در دستور کار شهرداری است.

صباغی با اشاره به اجرای عملیات واکاری در بوستان گلسار تصریح کرد: به منظور افزایش کیفیت بوستان، عملیات واکاری با کاشت نهال و درختچه در بوستان گلسار واقع در محله مینودر اجرا شد تا علاوه بر افزایش سرسبزی و طراوت، فضای سبز مناسبی برای شهروندان فراهم شود.

وی با بیان اینکه جدول‌کاری در مسیر پیاده‌راه پارک سلام واقع در ناحیه مینودر به پایان رسیده است، ادامه داد: هدف از این اقدام تردد آسان شهروندان به‌ویژه دانش‌آموزان و هدایت مناسب آب‌های سطحی بوده است.

شهردار قزوین با بیان اینکه عملیات همسطح‌سازی در معابر اصلی و فرعی ناحیه اندیشه ادامه دارد، تاکید کرد: این اقدام توسط پیمانکار خدمات شهری منطقه دو در محله حسن‌آباد و با هدف تردد آسان شهروندان در دست اجرا است.

صباغی با اشاره به عیب‌یابی و رفع قطعی برق فضای سبز بلوار ۲۲ بهمن، اضافه کرد: با توجه به قطعی برق و خاموشی تعدادی از پایه‌های چراغ فضای سبز حاشیه بلوار ۲۲ بهمن، عملیات عیب‌یابی، اصلاح و ترمیم کابل برق انجام و روشنایی برقرار شد.

وی با اشاره به استمرار عملیات بهسازی و مرمت پیاده‌رو در سطح ناحیه آزادگان تصریح کرد: عملیات بهسازی و مرمت پیاده‌رو در خیابان بوعلی غربی توسط پیمانکار معاونت خدمات شهری منطقه چهار در حال انجام است.

شهردار قزوین از بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس سازمان اتوبوسرانی شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: ایستگاه اتوبوس پارک‌سوار از جمله ایستگاه‌هایی است که به علت سردی هوا نیاز به محلی مسقف برای نشستن مسافران دارد؛ لذا هزینه و اعتبار آن تأمین شده و در حال مرمت و بازسازی است.

سنجش عوامل زیان‌آور محیط کار در معاونت خدمات شهری و سازمان‌های زیرمجموعه آن

صباغی با بیان اینکه عملیات تکمیل پروژه تئاتر شهر در ناحیه شهید بابایی (میدان عارف) در مراحل انتهایی خود قرار دارد، اظهار کرد: این پروژه با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به مرحله پیاده‌روسازی و محوطه‌سازی به منظور تردد آسان شهروندان رسیده است.

وی با بیان اینکه سنجش عوامل زیان‌آور محیط کار در معاونت خدمات شهری و سازمان‌های زیرمجموعه آن با هدف استانداردسازی شرایط محیطی و کاهش خطرات محیط کار آغاز شده است، گفت: سنجش نور محیط کار، بررسی ارگونومی کارکنان ستادی و اجرایی، اندازه‌گیری بخارهای کارگاه‌های جوشکاری و آنالیز پساب تصفیه‌خانه آرامستان از محورهای این پروژه است.

شهردار قزوین افزود: در گام نخست این پروژه، گروه اندازه‌گیری شرکت مشاور به همراه مسئولان HSE معاونت و سازمان مدیریت پسماند در ایستگاه‌های خدمات شهری، ایستگاه میانی انتقال پسماند و اداره موتوری پسماند به بررسی میزان نور در واحدهای اداری، موقعیت بدنی کارکنان ستادی، پاکبانان و رانندگان در موقعیت‌های مختلف پرداختند.

صباغی تاکید کرد: بخارهای ناشی از جوشکاری، برشکاری و کار با رنگ در کارگاه ایستگاه موتوری اندازه‌گیری شد، در محله بعدی پروژه پس از ارزیابی شاخص‌ها گزارش نهایی با استانداردهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای مقایسه و برای موارد پایین‌تر از استاندارد اقدام کنترلی تعریف و ابلاغ می‌شود.

وی اظهار کرد: پس از سازمان مدیریت پسماند دیگر سازمان‌های حوزه معاونت محیط زیست و خدمات نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

کد خبر 639982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.