نخست وزیر انگلیس: از ماه آینده تانک‌های پیشرفته انگلیس به اوکراین تحویل داده خواهند شد

نخست وزیر انگلیس در نشست خبری مشترکش با رئیس جمهور اوکراین گفت: تانک‌های پیشرفته موسوم به چلنجر ۲ ماه آینده به کی‌یف تحویل می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از میزان، ریشی سوناک در نشست خبری مشترکی که با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در انگلیس داشت، اظهار کرد: نظامیان اوکراینی که هفته پیش به منظور آموزش وارد انگلیس شدند ماه آینده به استفاده از تانک‌های چلنجر ۲ برای دفاع از قلمرو مستقل اوکراین خواهند پرداخت.

وی همچنین ضمن اشاره به برنامه لندن به منظور توسعه آموزش نیروهای اوکراینی اضافه کرد: ما باید اوکراین را در کوتاه مدت مسلح و در بلندمدت تقویت کنیم. امروز ما اعلامیه لندن را به امضا رساندیم تا همکاری خود را یکدیگر بیشتر از پیش کنیم. در روزهای آینده که یک سال از تهاجم بی مورد و بی دلیل روسیه علیه اوکراین را پشت سرمی‌گذاریم، روسیه (بیش از هر زمان دیگری) خواهد دید که تاکتیک‌های آنها تنها عزم غرب را برای حمایت از اوکراین تحکیم و ما را متقاعد می‌کند که بیشتر و سریع‌تر به اوکراین کمک کنیم.

همچنین ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنانی با مفید توصیف کردن جلسات با مقامات انگلیسی گفت: من معتقدم که با یکدیگر این مسیر دشوار را برای پیروزی مشترک طی خواهیم کرد و نخست وزیر انگلیس نیازهای اوکراین را درک می‌کند.

کد خبر 639975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.