ترین‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

در هفته‌ای که سپاهان به لطف برد میلی‌متری در اهواز صدر جدول را برای خود نگه داشت، این تیم بیشترین سهمیه را در بین ترین‌ها کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، سه تیم بالای جدول با پیروزی برابر تیم‌های خوزستانی به رقابت خود در بالای جدول ادامه دادند. حساس‌ترین دیدار را سپاهان در اهواز از فولاد برد تا صدر جدول را برای خود حفظ کند، در آبادان نیز پرسپولیس به لطف گل مشکوک به آفساید شیخ دیاباته از سد تیم قعر جدولی صنعت نفت گذشت و استقلال در ورزشگاه آزادی به راحتی با پیروزی سه بر یک مقابل نفت مسجد سلیمان سه امتیاز بازی را کسب کرد. دیگر دیدار حساس هفته را تراکتور با گل دقیقه ۹۰ گوستاوو از هوادار برد تا به لطف توقف ثانیه آخری گل‌گهر مقابل مس کرمان، پس از هفته‌ها چهار تیم بالای جدول تغییر کنند و تراکتور جای گل‌گهر را در رتبه چهارم بگیرد.

نتایج هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

آلومینیوم ۲ - مس رفسنجان یک

نساجی یک - پیکان یک

استقلال ۳ - نفت مسجد سلیمان یک

فولاد صفر - سپاهان یک

هوادار صفر - تراکتور یک

ذوب آهن یک - ملوان یک

گل‌گهر سیرجان یک - مس کرمان یک

صنعت نفت آبادان یک - پرسپولیس ۲

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال:

بازی هفته: صنعت نفت یک - پرسپولیس ۲

با پیروزی سپاهان برابر فولاد، پرسپولیس برای هم امتیاز شدن با سپاهان ناچار به پیروزی برابر صنعت نفت بود، شاگردان یحیی گل‌محمدی هرچند در ابتدای این دیدار عقب افتادند اما آنقدر موقعیت ساختند تا در نهایت با گل‌های شیخ دیاباته، شکست را به پیروزی تبدیل کردند و سه امتیاز را از آبادان به تهران بردند.

تیم هفته: سپاهان

حساس‌ترین بازی هفته بین دو تیم مدعی را سپاهان به سود خود به پایان رساند تا نشان دهد برای بردن برابر هر تیمی و در هر زمینی برنامه دارد. سپاهان در حالی موفق به شکست فولاد شد که این تیم دو هفته پیش پرسپولیس را در اهواز برده بود و پیروزی سپاهان در این دیدار با توجه به محرومیت چهار بازیکن کلیدی این تیم، امری بعید بود. شاگردان مورایس اما از دل مأموریت غیرممکن پیروز بیرون آمدند تا همچنان صدر را برای خود حفظ کرده باشند.

سرمربی هفته: خوزه مورایس (سپاهان)

کمتر کسی فکر می‌کرد مورایس با تغییر تاکتیک تیمش، نمایشی متفاوت مقابل فولاد ارائه دهد. مورایس در روزی که چهار بازیکن اصلی سپاهان محروم بودند برخلاف بازی‌های قبل فوتبالی تدافعی‌تر به نمایش گذاشت، به شکلی که به نظر می‌رسید تیم او به یک امتیاز هم راضی است اما استفاده از تک‌موقعیت‌ها و اشتباه بازیکنان فولاد سه امتیاز طلایی به ارزش حفظ صدر برای سپاهان به دنبال داشت، سه امتیازی که سپاهان آن را مدیون تدابیر تاکتیکی متفاوت مورایس است.

ترین‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

دروازه‌بان هفته: پیام نیازمند (سپاهان)

بدون شک بهترین بازیکن هفته کسی نبود جز پیام نیازمند، دروازه‌بانی که با واکنش‌های خود سه امتیاز سپاهان را در فولاد آرِنا حفظ کرد. نیازمند که در بازی‌های قبل مقابل استقلال و گل‌گهر هم با مهار تک به تک از مهاجمان حریف، نقش بزرگی در پیروزی‌های سپاهان ایفا کرده بود در اواسط نیمه دوم بازی با فولاد در عرض دو دقیقه چهار واکنش عالی داشت تا یکی از صحنه‌های جالب توجه فصل را رقم زده باشد، علاوه بر این نیازمند در نیمه نخست نیز روی یک صحنه با واکنش به موقع موقعیت گل فولاد را دفع کرد و در طول بازی نیز با خروج‌های به موقع، حملات فولاد را خنثی کرد.

مدافع هفته: نیلسون جونیور (سپاهان)

مدافع برزیلی سپاهان که از اواخر نیم فصل به ترکیب اصلی سپاهان رسید بهترین بازی فصل خود را در ترکیب سپاهان مقابل فولاد به نمایش گذاشت. نیلسون در غیاب دانشگر در این بازی سیاوش یزدانی را در کنار خود می‌دید، مدافعی که تنها سه جلسه تمرین را در کنار او پشت سر گذاشته بود اما با این وجود او به همراه یزدانی و سایر نفرات سپاهان با موفقیت از نبرد فولاد آرنا بیرون آمدند. اوج کار نیلسون جایی بود که در اواسط نیمه دوم روی موقعیت‌های متوالی فولاد در عرض یکی دو ثانیه خود را به خط دروازه رساند و توپی که با ضربه سر آقایی می‌رفت وارد دروازه شود را با ضربه سر بازگرداند.

هافبک هفته: آرش رضاوند (استقلال)

هافبک خلاق استقلال این روزها در ترکیب تیم ساپینتو خوش می‌درخشد. رضاوند که در بازی قبلی استقلال مقابل مس کرمان پاس گل داده بود، این بار مقابل نفت مسجد سلیمان خیلی زود پایش به گلزنی باز شد و سپس در ابتدای نیمه دوم هم با یک پاس گل تماشایی، زمینه‌ساز دو برابر شدن برتری استقلال شد. علاوه بر این، رضاوند بارها با پاس‌های کلیدی می‌رفت تا زمینه‌ساز گل‌های بیشتری شود اما بخت با او یار نبود.

در این هفته از بین هافبک‌های برتر می‌توان به گوستاوو واگنین، هافبک تراکتور نیز اشاره کرد. او در دقیقه ۹۰ با گلی که روی اضافه شدن به محوطه جریمه هوادار به ثمر رساند سه امتیاز شیرین به هواداران تراکتور هدیه کرد.

ترین‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

مهاجم هفته: شیخ دیاباته (پرسپولیس)

یکی از دو بازیکن برتر هفته بدون شک شیخ دیاباته بود، مهاجمی که با دو گلی که مقابل صنعت نفت به ثمر رساند، برای پرسپولیس از شکست پیروزی ساخت. دیاباته که در هفته‌های اخیر زیر فشار انتقادات بود، در حالی که تیمش با یک گل عقب بود ابتدا روی یک توپ برگشتی با ضربه سر گلزنی کرد و سپس در نیمه دوم به لطف اشتباه کمک داور در تشخیص آفساید بودن او، در موقعیتی تک به تک گل دوم را به ثمر رساند. دیاباته که مقابل صنعت نفت با عیسی آل کثیر زوج مخوفی تشکیل داده بود نشان داد در حال حاضر از آمادگی بالایی برخوردار است.

گل هفته: هانسل زاپاتا (آلومینیوم)

یک دریبل سرپا، کنترل سینه بدون نقص و ضربه تمام کننده از روی خط محوطه جریمه؛ گل هانسل زاپاتا، مهاجم کلمبیایی آلومینیوم به مس رفسنجان تمام فاکتورهای یک گل زیبا را داشت و در این هفته بالاتر از گل‌های زیبای گادوین منشأ به آلومینیوم و مهدی قایدی به نفت مسجد سلیمان به عنوان زیباترین گل انتخاب شد. این گل را در ادامه مشاهده می‌کنیم: 

کد خبر 639973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.