۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
گام جدید شیکاگو در هوشمندسازی

استفاده از هوش مصنوعی در پنجره‌های هوشمند جدید فرودگاه بین‌المللی اوهر در شیکاگوی آمریکا، مصرف انرژی آن را به حداقل خواهد رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو به‌تازگی بخش جدیدی به نام پایانه پنج را به مساحت ۳۵۰ هزار فوت مربع در بر گرفته است که مدیران از نصب پنجره‌های هوشمند در آن خبر داده‌اند. استفاده از هوش مصنوعی در این پنجره‌ها، مقدار هدایت نور طبیعی را به فضای داخلی بهینه خواهد کرد، ضمن این‌که از طریق کاهش گرما، مصرف انرژی را در آن به حداقل می‌رساند.علاوه بر این، پایانه پنج شامل درهای ورودی متعددی است که مانع از ازدحام جمعیت هنگام ورود و خروج به فضا می‌شود و این در حالی است که احداث دو سالن بزرگ، امکان استراحت را برای مسافران فراهم می‌آورد.

اتخاذ رویکرد پایدار در احداث پایانه پنج

معماران در طراحی ساختمان پایانه پنج فرودگاه اوهر تمام اصول پایداری را به‌دقت مورد توجه قرار داده‌اند تا از این طریق، احتمال انتشار گازهای آلاینده را از آن به حداقل برسانند. در این راستا، پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای سازه، از هوش مصنوعی برخوردار شده است که این قابلیت نور طبیعی را به داخل محیط هدایت می‌کند و نیاز به روشن کردن لامپ‌ها را در طول روز به صفر می‌رساند.

گام جدید شیکاگو در هوشمندسازی

علاوه بر این، هوش مصنوعی پنجره‌ها هنگام سردی هوا به گرم شدن فضا کمک می‌کند و همین امر نیاز به مصرف انرژی را برای گرمایش به حداقل می‌رساند. احداث پایانه جدید فرودگاه اوهر با پنجره‌های هوشمند، بخش مهمی از اقدامات دولت شیکاگو برای مدرن‌سازی شهر به‌شمار می‌رود که هزینه‌ای یک میلیارد دلاری را در بر داشته است. طراحی پایانه پنج با الهام از ظاهر هواپیما و به شکل یک بال طراحی شده است که از کف تا سقف آن را پنجره‌هایی شیشه‌ای با امکان تماشای باند فرودگاه فراهم می‌آورد.

علاوه بر این، احداث ۱۰ گیت جدید در فرودگاه اوهر، ظرفیت ورود مسافران را به داخل آن تا ۲۵ درصد افزایش داده است که این قابلیت به سهم خود نقش مهمی در افزایش راحتی کاربران هنگام ورود و خروج فراهم می‌آورد.

گام جدید شیکاگو در هوشمندسازی

کد خبر 639944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.