سهم قیر دستگاه‌های اجرایی مشخص شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در نشست امروز، سهم قیر دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، رحیم زارع اظهار کرد: ۲۵ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر دستگاه‌های اجرایی در بخش درآمدی تصویب شد که امروز کمیسیون مباحث هزینه‌ای این مصوبه را مدنظر قرار داد. از این رو ۴۸ درصد از این قیر به وزارت راه و شهرسازی، ۲۰ درصد بنیاد مسکن، پنج درصد به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، ۱۷ درصد به وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، هفت درصد به بسیج سازندگی، دو درصد به وزارت جهاد کشاورزی و یک درصد هم به وزارت صمت تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه عصر امروز در کمیسیون تلفیق آغاز شد و بعضی از پیشنهادها در این بخش به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ ادامه داد: کمیسیون تلفیق در جریان بند (ب) تبصره یک لایحه بودجه مصوب کرد در صورت تحقق درآمد مازاد بر سقف مقرر در بند «ب» این تبصره، حداقل ۵۰ درصد درآمد حاصله بابت تسویه بخشی از بدهی دولت به صندوق توسعه ملی و پنج درصد در سقف مقرر در این قانون با اولویت فصل امور فرهنگی و آموزشی و مابقی بابت تقویت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سقف مقرر این قانون هزینه شود.

زارع اضافه کرد: همچنین کمیسیون تلفیق مصوب کرد که مطالبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک‌های تجاری بابت اصل و سود تسهیلات پرداختی به شرکت دولتی تابعه وزارت نفت بابت تامین مالی طرح‌های بالادستی نفت و گاز در قالب قرارداد جدید دوطرفه به مدت یک سال امهال شود. هزینه‌های امهال بر عهده شرکت ذی‌نفع است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ادامه داد: همچنین بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق وزارت نفت مکلف شد تا به میزان ده هزار میلیارد (۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال از منابع داخلی شرکت‌های تابعه خود را با هدایت و نظارت معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور با همکاری وزارت نیرو در فرایند قابلیت‌سازی و توسعه فناوری و عملیات حفاری و بهره‌برداری از آب‌های ژرف و سایر فناوری‌های آب اختصاص دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 639940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.