ایران در ۴۴ سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم و نیمه پر و خالی لیوان را باهم می‌بینم، جایگاه ایران اسلامی ما در این ۴۴ سال را بسیار قابل توجه ارزیابی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا مالکی امروز _چهارشنبه نوزدهم بهمن ماه_ در مراسم جشن انقلاب و تقدیر از دانشجویان برگزیده فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: اگر از جان گذشتگی شهدای وطن، امنیت، حرم و سلامت نبود امروز نمی‌توانستیم در کمال آرامش کنار هم باشیم و در این مراسم شرکت کنیم.

وی افزود: هنگامی که قصد قضاوت در خصوص یک پدیده‌ای را داریم برگشت به عقب و بررسی اتفاقاتی که به واسطه رخداد آن پدیده به وجود آمده می‌تواند به عنوان یک گمان خوبی باشد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، ادامه داد: وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم و نیمه پر و خالی لیوان را باهم می‌بینم، جایگاه ایران اسلامی ما در این ۴۴ سال را بسیار قابل توجه ارزیابی می‌کنیم.

مالکی با اشاره به آمار پیشرفت در حوزه‌های مختلف پس از انقلاب اسلامی تشریح کرد: رتبه دوم سلول‌های بنیادی در دنیا، رتبه پنجم قدرت کشتی‌های زیردریایی، قدرت ششم توپخانه‌ای و هفتم تانک‌های جنگی، رتبه هفتم اختراعات ثبت‌شده، رتبه ۱۰ طراحی و ساخت ماهواره‌ها و رتبه ۱۵ تولید علم در جهان نمونه‌هایی از موفقیت‌های بی‌شماری است که باعث می‌شود زمان خواندن سرود جمهوری اسلامی سربلند هستیم و بر این نعمت به خودمان می‌بالیم.

همکاری دارالقرآن کریم با دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان

در ادامه احمد زادهوش، مدیرعامل دارالقرآن کریم اصفهان اظهار کرد: بنابر مذاکرات انجام شده مرکز دارالقرآن جهت همکاری و مشارکت در ترویج فرهنگ قرآن در سطح دانشگاه جامع علمی کاربردی فعالیت و همکاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: گرچه تلاش‌ها و خدمات گسترده‌ای در طول سال‌های گذشته در واحدهای مختلف این دانشگاه انجام شده و ثمرات خوبی هم داشته، اما طبیعی است که این مشارکت‌ها به نتایج بهتری برسد.

مدیرعامل دارالقرآن کریم اصفهان، تصریح کرد: اعتقاد ما این است که نعمتی سنگین‌تر از قرآن کریم از جانب خدا به ما عطا نشده، اگر به کسی قرآن عطا شده باشد و گمان کند خدای متعال چیزی بزرگ‌تر به دیگران داده نظام ارزشی صحیحی ندارد، اگر زندگی سعادت‌مندان را می‌خواهید و مرگ شهیدان، اگر سایه روز قیامت را می‌خواهید قرآن را فرا بگیرید.

زادهوش با بیان این که تفاوت قرآن با بقیه کتاب‌ها تفاوت خدا با بندگان است، افزود: قرآن ریسمانی است که یک سمتش به دست ما و جانب دیگر به دست خدای متعال است؛ این دستگیره ایمان جزو بزرگترین نعمت‌هایی است که میان ما مهجور مانده و آن‌گونه که حق قرآن است ما از آن بهره‌برداری نداریم.

وی در خصوص فعالیت‌های دارالقرآن در استان اصفهان گفت: موسسه دارالقرآن کریم بیش از ۳۰ سال است که در اصفهان آغاز به کار کرده و توسط مرحوم حجت‌الاسلام مظاهری و با پشتیبانی اهل خیر اصفهان راه‌اندازی شد، این موسسه در تمام کشور از جهت عمق و گستردگی بی‌نظیر است.

مدیرعامل دارالقرآن کریم اصفهان ادامه داد: دارالقرآن کریم مجموعه کاملی از مدارس، شعب و دانشگاه قرآن و عترت است که شامل ۱۰ مدرسه غیر انتفاعی دارالقرآن با گرایش آموزش‌های قرآنی و دانشگاه قرآن و عترت با سه دانشکده با حدود ۱۳۰۰ دانشجو که در سال‌های گذشته بیش از ۷۵۰۰ نفر فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد داشته، حدود ۱۳۰ شعبه در سطح شهر برای آموزش‌های عمومی و ۳۰ نمایندگی در سطح استان این رسالت سنگین را بر عهده دارد.

زادهوش با تاکید بر همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی تشریح کرد: در سال‌های اخیر ارتباط تنگاتنگی با مراکز علمی و آموزشی برقرار شده و حدود ۶ ماه گذشته اولین همایش ملی راهکارهای ترویج قرآن کریم در اصفهان توسط دارالقرآن برگزار شد که محصولات خوبی داشت و امروز هم در خدمت دانشگاه جامع علمی کاربردی هستیم. برای همکاری بیشتر، آمادگی داریم هم برای دانشجویان هم کارکنان و اساتید دوره‌های مختلف را برگزار کنیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم از نخبگان فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان که در طول سال ۱۴۰۱ افتخار آفرینی کرده بودند توسط مسئولین این مرکز علمی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 639901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.