بارش و یخبندان در بیشتر مناطق پیش‌بینی شده است / مه‌آلودگی در غرب و نیمه شمالی اصفهان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی درباره صدور هشدار زرد با فعالیت نفوذ توده هوای سرد و ماندگاری آن، گفت: فعالیت سامانه از اواسط امروز و تا اوایل روز شنبه بیست‌ودوم بهمن‌ماه با کاهش نسبی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد، یخبندان در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی شده است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ضعیف و جوی نسبتاً ناپایدار طی سه روز آینده بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت کمی تا قسمتی ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در نیمه جنوبی برای امروز و در غرب و نیمه شمالی گاهی افزایش ابر و بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به گذر امواج ضعیف و جوی نسبتاً ناپایدار طی سه روز آینده بر روی استان، افزود: بارش و مه آلودگی در غرب استان اصفهان برای امروز و در نیمه شمالی تا اوایل روز جمعه انتظار می‌رود. همچنین پایان هفته در بیشتر مناطق افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد امروز با فعالیت سامانه بارشی، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز پنجشنبه بیستم آغاز و تا پایان جمعه بیست و یکم بهمن‌ماه با بارش برف و باران، کاهش دید و مه‌آلودگی، گاهی وزش باد شدید در نیمه شمالی و مناطق شرقی استان تداوم دارد.

وی لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال اختلال و کاهش دید در جاده‌ها به‌ویژه در عبور از مناطق مرتفع را از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه بارشی در اواخر هفته دانست و گفت: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی توصیه می‌شود.

امینی درباره صدور هشدار زرد هواشناسی با فعالیت نفوذ توده هوای سرد و ماندگاری آن در استان، اظهار کرد: فعالیت این سامانه از اواسط امروز و تا اوایل روز شنبه بیست‌ودوم بهمن‌ماه با کاهش نسبی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد، یخبندان در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی از اثرات مخاطرات سامانه توده هوای سرد و ماندگاری در استان است، افزود: مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و تمهیدات لازم در جهت کاهش خسارات احتمالی توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان، تصریح کرد: طی این مدت بیشترین بارندگی‌ها حاصل از ذوب برف به ترتیب در شهرستان دهاقان ۱.۲ دهم میلی‌متر، موگویی یک میلی‌متر، داران نیم میلی‌متر، سمیرم ۸ دهم میلی‌متر و فریدن ۷ دهم میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

وی با بیان اینکه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا چهار درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به سه درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای منفی ۱۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 639881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.