منطقه تاریخی و فرهنگی کاشان از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های زیادی برخوردار است

شهردار کاشان گفت: منطقه تاریخی و فرهنگی کاشان علاوه بر آثار تاریخی و میراث شاخص و جهانی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های ناشناخته زیادی برخوردار است و راه‌اندازی غرفه «کاشان شهر جهانی خانه» جهت تقویت دیپلماسی منطقه فرهنگی کاشان است.

حسن بخشنده‌امنیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از هجدهم بهمن‌ماه با حضور نمایندگانی از ۴۷ کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده است، اظهار کرد: شهرداری‌ها یکی از ارکان اصلی توسعه گردشگری شهری محسوب می‌شوند، شهرداری کاشان با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان و با مشارکت شهرداری‌های قمصر و نیاسر اقدام به شرکت در این نمایشگاه کرده است.

وی افزود: کاشان به عنوان شهر جهانی خانه و شهر ملی نساجی سنتی، در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران حضور یافت.

وی گردشگری موضوعی را از مهمترین رویکردهای نمایشگاه شانزدهم دانست و خاطرنشان کرد: منطقه تاریخی و فرهنگی کاشان علاوه بر آثار تاریخی و میراث شاخص و جهانی که دارد از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های ناشناخته بسیاری برخوردار است و راه‌اندازی غرفه «کاشان شهر جهانی خانه» در سالن ۳۸B، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران جهت تقویت دیپلماسی منطقه فرهنگی کاشان است.

شهردار کاشان با بیان اینکه هدف اصلی نمایشگاه، ارائه و معرفی ظرفیت‌های تمام مقاصد گردشگری و تبادل ارتباط مدیران و دست‌اندرکاران حوزه گردشگری است، تصریح کرد: در غرفه کاشان که به اهتمام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری دایر شده، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی منطقه فرهنگی کاشان به صورت محتوای تصویری، نوشتاری و صوتی همراه با اهدای بسته‌های فرهنگی برای گردشگران بین‌المللی معرفی شده است.

بخشنده‌امنیه با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری و ظرفیت‌های جذب گردشگر، گفت: شهرداری کاشان در غرفه استان اصفهان نیز به عنوان یکی از شهرهای مهم گردشگرپذیر حضور فعال دارد و امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در کشور و حضور کاشان در رویدادهای بین‌المللی، در جلب توجه جهانیان به جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری کاشان موفق و علاوه بر نوروز، شاهد استقبال گردشگران در چهار فصل سال از این منطقه باشیم.

به گزارش ایمنا، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در ۱۵ سالن و فضایی حدود ۶۷ هزار متر مربع، سه‌شنبه، هجدهم بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و تا جمعه، بیست‌ویکم بهمن‌ماه از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ دایر است.

کد خبر 639879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.