توزیع بیش از هزار سری جهیزیه میان نوعروسان نیازمند چهارمحال‌ و بختیاری

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان چهارمحال‌ و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۵۳۷ سری جهیزیه میان نوعروسان نیازمند توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم محمدی امروز _ چهارشنبه نوزدهم بهمن _ در نشست اطلاع‌رسانی تامین جهیزیه نوعروسان اظهار کرد: ایجاد زمینه ازدواج آسان فرزندان خانواده‌های نیازمند از رویکردهای کمیته امداد بوده که در قالب تامین جهیزیه نوعروسان، هدیه ازدواج به پسران و کمک به ازدواج زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۳۷ سری جهیزیه میان نوعروسان نیازمند توزیع شده است، افزود: این تعداد جهیزیه در چند مرحله با مشارکت خیران، مؤسسه‌های خیریه و مردم نیکوکار استان تهیه و توزیع شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به توزیع ۲۶۰ سری جهیزیه دیگر به مناسبت چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: جهیزیه نوعروسان شامل لوازم ضروری منزل ازجمله یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی و سایر وسایل موردنیاز است.

وی اضافه کرد: مردم نیکوکار استان چهارمحال و بختیاری می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* سهمی در تامین هزینه‌های زندگی خانواده‌های نیازمند داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه لوازم ضروری در راستای بهبود وضعیت زندگی مددجویان و بر اساس بررسی‌های انجام‌شده توسط مددکاران و نیاز مددجویان توزیع می‌شود، ادامه داد: در مرحله نخست، ۳۰۰ دستگاه کولر آبی و صد دستگاه بخاری گازسوز میان مددجویان توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع کولر آبی، یخچال و بخاری گازسوز در مرحله دوم به مددجویان، تصریح کرد: هم‌زمان با دهه امامت و ولایت، ۹۱۷ دستگاه کولر آبی، ۳۲۳ دستگاه یخچال و ۳۳۵۰ دستگاه بخاری گازسوز به دست خانواده‌های نیازمند رسید.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مرحله سوم نیز ۱۲۲۵ دستگاه آب‌گرم‌کن گازی دیواری میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد، خاطرنشان کرد: در این مرحله نیز، ۶۲۳ بخاری گازسوز در اختیار مددجویان کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: نیکوکاری یعنی دانستن نیازهای نیازمندان یک جامعه و مشارکت در رفع این نیازها. از این رو موسسه‌های خیریه در شناسایی این نیازها نقش پررنگی داشته و علاوه‌بر کمک‌های نقدی که از سمت دولت می‌گیرند، نیاز به کمک‌های مردمی نیز دارند تا بتوانند اهداف انسان‌دوستانه خود را پوشش دهند و به نیازمندان یاری رسانند.

محمدی گفت: نقش تمام افراد به‌عنوان شهروند یک جامعه در کمک به دیگران حائز اهمیت است. زیرا درد یک انسان درد جامعه است. از مفاهیم ارزشمندی که به‌عنوان یکی از اصول مورد توجه تمام شریعت‌ها و سنت‌ها به‌ویژه اسلام در طول تاریخ بوده و در آموزه‌های دین اسلام نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری در جامعه است.

کد خبر 639873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.