اجرای مسیر اتوبوس تندروی بلوار آیت الله بروجردی

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: تکمیل سامانه اتوبوس تندرو در مسیر بلوار آیت الله بروجردی با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال به منظور اجرای مسیر اتوبوس تندروی بلوار آیت الله بروجردی (ره) انجام شد.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مرحله چهارم افتتاح پروژه‌های کلان شهری در قم و روند انجام زیر ساخت‌های پروژه مسیر اتوبوس تندروی بلوار آیت الله بروجردی (ره)، اظهار کرد: پس از طراحی مسیر بلوار آیت الله بروجردی در سال ۱۳۹۴، به دلیل اینکه یک بخشی از مسیر خارج از محدوده شهری بود، کلیه مقاطع عرضی مثل سواره رو، پیاده رو، و یا مسیر دوچرخه، فضای سبز و بی آر تی در مسیر دیده شد.

وی با بیان اینکه کل مسیر مفید اتوبوس تندرو حد فاصل میدان نماز تا خیابان موتلفه در پردیسان ۱۰ کیلومتر است، افزود: عرض بلوار آیت الله بروجردی ۷۰ متر است که در مرحله نخست احداث این مسیر روی بخش سواره‌روها تمرکز کردیم و آن را به بهره‌برداری رساندیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از بهره‌برداری مسیر اتوبوس تندرو این بلوار همزمان با ۴۴ امین سالگرد پیروزی انقلاب و ایام دهه فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از بهره‌برداری از مسیر سواره رو و با دو سال تأخیر وارد بحث بی آر تی شدیم، چراکه نیاز به این مسیر وجود داشت و هم عدم احداث آن موجب نفوذ آب و شستگی در روکش مسیر سواره رو می‌شد.

حلوایی با اشاره به طولانی بودن مسیر و موقعیت خاص جغرافیایی آنکه شامل تپه ماهورها و شیب‌های متفاوت، تصریح کرد: به دنبال نوعی روسازی خاص بودیم، چراکه اگر تمهیدات فنی اندیشیده نمی‌شد، در فصل گرما به طور قطع با فیتیله شدن و یا موج دار شدن آسفالت مواجه می‌شدیم که با این تمهید، در این مدت راه. اندازی، هیچ گونه مشکلی ایجاد نشد و روکش مجددی نیز انجام نشده است.

وی اضافه کرد: برای ساخت مسیر اتوبوس تندرو نیز همین حساسیت‌ها وجود داشت؛ از طرفی اتوبوس‌های مخصوص این خطوط هم دو کابینه و سنگین بوده و به همین خاطر تلاش کردیم از همان مصالح حساس با تثبیت سیمان استفاده کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه برای ساخت این مسیر ۴۴ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: حدود پنج سانتی‌متر رویه آسفالتی در مسیر انجام شده که حدود ۱۳ هزار تن آسفالت، ۳۲۰۰ متر مکعب بتن و ۲۰ هزار متر مکعب سیمان مصرفی ما بوده است.

وی با اشاره به یک سره بودن مسیر، گفت: به دلیل اینکه در حال حاضر دو طرف آن خارج از محدوده است توقفی در مسیر انجام نمی‌شود و ایستگاهی دیده نشده است، اما اگر پروژه‌های بین مسیر مثل بیمارستان نور افتتاح و راه اندازی شوند، قطعاً باید ایستگاه‌ها راه اندازی شوند.

کد خبر 639865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.