شورای ششم مشهد به خطه توس نگاه ویژه‌ای دارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم این شهر توجه و نگاه ویژه‌ای به خطه تاریخی توس دارد که مصداق بارز آن، فعالیت کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز _چهارشنبه نوزدهم بهمن_ در مراسم افتتاح پروژه‌های زودبازده منطقه تاریخی توس و بلوار شاهنامه ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شورای ششم شهر مشهد توجه و نگاه ویژه‌ای به خطه تاریخی توس داشته است که مصداق بارز آن، فعالیت کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس است.

وی با بیان اینکه این کمیسیون، مصوبات و اقدامات مختلفی را پیگیری و دنبال کرده است، گفت: یکی از مهمترین آن‌ها، پیگیری طرح تفصیلی توس و تعریف پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و در این محدوده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شورای ششم مردم‌محوری و مردم‌داری را باور دارد، لذا تصمیم‌ها را باید مردم بگیرند و پروژه‌های زودبازده بر این اساس تعریف شده که در سال آینده اعتبار آن‌ها ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: امیدواریم سال آینده طرحی آماده کنیم که در توس و دیگر محلات هدف بازآفرینی، علاوه بر اینکه پروژه را خود مردم تعریف می‌کنند، اجرا نیز توسط شورای اجتماعی محلات باشد.

به گزارش ایمنا، به‌منظور رسیدن به بعضی از اهداف پروژه، اجرای پروژه‌های کوچک زودبازده از طریق ارائه فراخوان برای دریافت پیشنهادهای اجرایی این‌گونه طرح‌ها مدنظر قرار گرفته است؛ از جمله اهداف این طرح‌ها، حمایت از پروژه‌های عملی در منطقه و کمک به تقویت ظرفیت‌های علمی و اجرایی تعاونی‌های روستایی، سازمان‌های غیردولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های توسعه روستایی شامل صندوق‌های اعتباری زنان روستایی است.

کد خبر 639843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.