مرحوم امین‌پور مصداق آیه «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» بود

سرپرست دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه مرحوم امین‌پور علاوه بر استاد معماری، یک استاد برجسته قرآن نیز بود، گفت: مرحوم امین‌پور در جلسات قرآنی روی واژه انسان کامل همیشه با تدبر و تعقل و تفکر سخن می‌گفت و این واژه را هم ردیف و هم معنای واژه «حقیقت محمدیه» می‌دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا خواجه احمد عطاری امروز _نوزدهم بهمن‌ماه _در آئین بزرگداشت مرحوم احمد امین پور، استاد معماری و فلسفه هنر اسلامی، اظهار کرد: سخن گفتن درباره مرحوم امین‌پور بسیار سخت است، وی ذوجنبتین و شخصیتی همه‌جانبه بود.

وی ادامه داد: هر کس از ظن خود می‌توانست به آن مرحوم نزدیک شود، مرحوم امین‌پور مصداق آیه «اشداء علی الکفار، رحماء بی نهم» بود.

سرپرست دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به جلسات چند ساله خود و جمعی از اساتید دانشگاه هنر با محوریت مرحوم امین‌پور که بر اساس کتاب مثنوی و قرآن کریم شکل گرفته گفت: مرحوم امین‌پور علاوه بر استاد معماری، یک استاد برجسته قرآن نیز بودند.

وی خاطرنشان کرد: همواره در این جلسات به همراه دیگر اساتید دانشگاه از آن مرحوم به نیکی یاد می‌کنیم، مرحوم امین‌پور در این جلسات همیشه فضای معنوی و عرفانی خاصی را برای ما فراهم می‌کرد که امروز افسوس آن را می‌خوریم.

عطاری اظهار کرد: مرحوم امین‌پور در این جلسات روی واژه انسان کامل همیشه با تدبر و تعقل و تفکر سخن می‌گفت و این واژه را هم‌ردیف و هم‌معنای واژه «حقیقت محمدیه» می‌دانست.

وی تصریح کرد: از دیگر خصوصیات‌های مرحوم امین‌پور آن است که روح آرام وی در التهابات جامعه برای ما درس‌آموز است.

کد خبر 639800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.