رفع بلاتکلیفی شهرک‌های دامپروری در دستور کار قرار گیرد

نماینده‌ شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: رفع بلاتکلیفی شهرک‌های دامپروری در شهرستان خانمیرزا ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _ چهارشنبه نوزدهم بهمن _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم رفع مشکل شهرک‌های دامداری در شهرستان خانمیرزا، اظهار کرد: متقاضیان نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کرده‌اند، اما سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاکنون مجوز کار متقاضیان را صادر نکرده است و آنها بلاتکلیف مانده‌اند.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذار و تسریع در بهره‌برداری از شهرک صنعتی و رفع مشکل آب کشاورزی شهرستان خانمیرزا، ضرورت دارد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر لزوم رفع مشکل مالکیت اداره منابع طبیعی روی زمین‌هایی که قابل کشت است، خاطرنشان کرد: توجه به موضوع رفع تداخل اراضی میان مردم و دولت باید در دستور کار قرار گیرد.

باقری اضافه کرد: اختصاص اعتبار بیشتر برای کشت‌های گلخانه‌ای در شهرستان خانمیرزا با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور برای استان چهارمحال‌وبختیاری و به منظور اشتغال‌زایی جوانان درخواست می‌شود.

وی با اشاره به لزوم رفع بلاتکلیفی شهرک‌های دامپروری در شهرستان خانمیرزا، تصریح کرد: از سال‌های گذشته تاکنون چندین مکان جهت احداث شهرک‌های دامداری و کشاورزی در نظر گرفته شده، اما بلاتکلیف مانده است و به مردم واگذار نمی‌شود؛ رهاسازی نیز نشده است تا مالکانی که سابقه تصرف و مالکیت در این حوزه را دارند امکان استفاده داشته باشند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در خصوص لزوم رفع مشکل تداخل اراضی در شهرستان خانمیرزا و سایر مشکلات مردم با منابع طبیعی تاکید کرد: واگذاری بعضی اراضی ملی در شهرستان نادرست است؛ تعدادی زمین در چند نقطه شهرستان سال‌ها پیش به منظور احداث شهرک‌های دامپروری و کشاورزی تصرف شده و بلاتکلیف مانده است، لذا جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی باید تکلیف آن را مشخص کند تا پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد یا اراضی آزاد و به افراد دیگری واگذار شود.

وی با بیان اینکه عشایر استان بین مرزهای چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان و لرستان مدام ییلاق و قشلاق می‌کنند و هنگام رفت‌وآمدها دچار بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی می‌شوند، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی خدمات‌رسان بر سر این موضوع که عشایر بحران‌زده در حوزه استحفاظی ما نیستند و مربوط به استان دیگری هستند، اختلاف دارند و این مشکل به یک معضل تبدیل شده است.

کد خبر 639775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.