جوانان مخلص نیروی هوایی با جان‌فشانی دشمن را ناکام گذاشتند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جوانان مخلص این کشور با تجهیزات کم و در شرایط تحریم توانستند دشمن را به عقب برانند و امروز نیز جوانان انقلابی، ارتش و نیروی هوایی را از لحاظ تجهیزات در عرصه‌های مختلف بی‌نیاز کرده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در دیدار با مادر شهید خلبان «محمدرضا کرم» که با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: خبر فوق‌العاده‌ای از پیشرفت‌های جدید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منتشر شد که باعث خرسندی بسیاری شد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه خانواده نیروی هوایی در مسیر انقلاب اسلامی جان‌فشانی کردند، افزود: وظیفه ما بود که در این روز مهم خدمت این خانواده بزرگ عرض ادب کنیم و شهید «محمدرضا کرم» نیز یکی از ۱۲۰۰ شهیدی است که نیروی هوایی تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است که تعداد قابل توجهی از این شهدا خلبان بودند.

وی با بیان اینکه این جان‌فشانی‌ها باعث شد که دشمن تا دندان مسلح که حمایت مالی و لجستیکی تمام دنیا را داشت ناکام بماند، تصریح کرد: جوانان مخلص این کشور با تجهیزات کم و در شرایط تحریم توانستند دشمن را به عقب برانند و امروز نیز جوانان انقلابی، ارتش و نیروی هوایی را از لحاظ تجهیزات در عرصه‌های مختلف بی‌نیاز کرده‌اند و امیدواریم در دیگر حوزه‌ها نیز از این نیروهای خدوم خبرهای خوبی بشنویم تا دشمنان ما فکر تحرک نابه‌جا را از سر بیرون کنند.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم گفت: به جایگاهی که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکارانشان در آن قرار گرفته‌اند، بسیار غبطه می‌خورم، زیرا خدمت در این نهاد مقدس و به خانواده‌های معظم شهدا عاقبت به‌خیری را به همراه دارد.

وی افزود: خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و ما نیز هرچه داریم از شهداست، از این‌رو وظیفه داریم به آنها خدمت کنیم.

امیر واحدی ضمن تبریک روز نیروی هوایی گفت: به مردم کشور عزیزم اعلام می‌کنم که سربازان مقام معظم رهبری در نیروی هوایی با تمام توان در مقابل دشمنان کشورمان می‌ایستند و تا آخرین قطره خونشان از حریم کشور دفاع می‌کنند.

امیر سرتیپ واحدی ادامه داد: مراسم رونمایی که در ارتش جمهوری اسلامی صورت گرفت، یکی از افتخارات کشور ما است، ضمن اینکه اعلام می‌کنیم که با هیچ کشوری جنگ نداریم، اما اگر دشمن بخواهد چشمداشتی به کشور ما داشته باشد، با تمام قوا مقابل آنها خواهیم ایستاد تا از اقدام خود پشیمان شوند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه خداوند در نیروی هوایی به ما توفیق داده که به‌طور معمول در روزهای جمعه به خانواده شهدا سر می‌زنیم، خاطرنشان کرد: حتی در سفرهایی که به استان‌ها می‌رویم نیز در برنامه‌های خود دیدار با خانواده‌های معظم شهدا را در برنامه داریم که امیدواریم در این مسیر بتوانیم توفیق خدمتگزاری بیشتر به این عزیزان را داشته باشیم.

شهید جاویدالاثر «محمدرضا کرم» در آخرین پروازش در پنجم مهرماه سال ۱۳۵۹ خسارت زیادی به اهداف دشمن بعثی وارد کرد و با منهدم کردن یکی از پل‌های مهم بصره مواضع دشمن را در هم شکست و هنگام بازگشت هواپیمای او در میان رگبارهای پدافند عراقی مورد اصابت قرار گرفت و در حالی که برخی شواهد از اسارت او حکایت دارد، در ۲۹ سالگی در عراق به فیض رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 639770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.