کاهش جنجال‌برانگیز محدودیت سرعت در میلان

شورای شهر میلان ایتالیا محدودیت سرعت را به ۳۰ کیلومتر در ساعت کاهش داد که این امر در سراسر شهر جنجال ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای کلان‌شهر لومباردی نهم ژانویه دستور کار اکثریتی را به تصویب رساند که در آن از شهردار و شورای شهر میلان خواسته شد تا از یکم ژانویه ۲۰۲۴ برای جاده‌های شهر محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتری تعیین کنند. به این ترتیب شورای شهر میلان اعلام کرد که پس از بولونیا، میلان دومین شهر ایتالیایی خواهد بود که اقدامات قابل‌توجهی را برای کاهش محدودیت سرعت خودرو اتخاذ می‌کند و از طرحی برای کاهش سرعت مجاز، تقریباً برای همه جاده‌های شهر تا ژانویه ۲۰۲۴ رونمایی کرد.

شورا خاطرنشان کرد که این اقدام به‌دنبال طرح‌های ترافیکی شهری انجام گرفته است که پیش از این در سایر پایتخت‌های اروپایی از جمله پاریس، هلسینکی یا بروکسل پیاده‌سازی شده است.

شورای شهر تأکید کرد درحالی‌که تنها ۱۵ درصد از جاده‌های میلان در حال حاضر دارای محدودیت سرعت است، به استثنای بزرگراه‌ها که مردم همچنان می‌توانند با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت در آن‌ها حرکت کنند، در آینده حداکثر سرعت مجاز برای تقریباً ۹۰ درصد از خیابان‌های میلان ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کاهش جنجال‌برانگیز محدودیت سرعت در میلان

شورای شهر میلان تصریح کرد که طرح تغییر ترافیک شهری، با دریافت حمایت‌های مالی ویژه، علاوه بر پیروی از گذار سبز کلان‌شهر، به‌منظور کاهش تصادفات رانندگی و پایین آمدن آمار مرگ‌ومیرهای جاده‌ای طراحی شده است؛ چراکه بیش از ۷۰ درصد از تصادفات ایتالیا در شهرها رخ می‌دهد و یکی از مهم‌ترین دلایل آن سرعت غیرمجاز به‌شمار می‌رود.

شورای شهر مطرح کرد که اجرای این محدودیت جدید هنوز قطعی نیست و پیشرفت آن به کندی انجام می‌گیرد زیرا از هم‌اکنون با جنجال‌های بسیار در سراسر شهر همراه بوده است.

علاوه بر این فرماندار لمباردی بر این باور است که تغییر در زمینه یادشده باید به‌تدریج صورت بگیرد و محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت ابتدا برای جاده‌هایی اعمال شود که مدارس، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های خاصی را در خود جا داده است.

فرماندار لمباردی معتقد است محدودیت سرعت در بقیه نقاط شهر لازم است همان ۵۰ کیلومتر در ساعت باشد و به‌نظر می‌رسد برای جلوگیری از معضل انسداد ترافیک کارایی بیشتری داشته باشد.

کاهش جنجال‌برانگیز محدودیت سرعت در میلان

در حال حاضر دستور کار مصوبه شورای شهر میلان همچنان حاکی از آن است که اجرای تغییرات تصویب‌شده نیازمند احکام و اقدامات موقت است زیرا هرچند به آن‌ها رأی مثبت داده شده است، پیاده‌سازی ساده و سریع مصوبات ممکن نیست.

شورا دلیل این امر را نیاز به تغییر تمام تابلوهای شهری، لزوم همکاری همه ادارات شهری برای ارزیابی موقعیت خیابان‌ها و پذیرش تغییرات در سراسر شهر معرفی کرد.

کد خبر 639726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.