ذوب‌آهن اصفهان _ ملوان بندرانزلی / زاینده‌رود علیه قوهای‌خزری

از ساعت ۱۵ امروز در ورزشگاه فولادشهر، دو تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و ملوان بندرانزلی نوزدهمین بازی فصل خود در لیگ‌برتر را مقابل یکدیگر برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و ملوان بندرانزلی امروز _چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه_ در چارچوب هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۵ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان و با حضور ۳۰ درصدی تماشاگران در یک‌بازی حیثیتی برای جدایی از رده‌های پائینی جدول، برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

کوبل‌داوری

عباس راکی به‌عنوان داور وسط قضاوت این بازی حساس را برعهده دارد؛ رحیم حاجی‌پور به‌همراه ولی کاوسی کمک‌داوران راکی هستند و همچنین محمدعلی صلاحی داور چهارم خواهد بود؛ ضمن اینکه محسن قهرمانی از سوی کمیته‌داوران فدراسیون فوتبال به‌عنوان ناظر داوری این تقابل انتخاب شده است.

شاید اگر بخواهیم درخصوص قضاوت عباس راکی در فولادشهر اصفهان برای دیدار ذوب‌آهن صحبت کنیم باید به دیدار فصل گذشته ذوب‌آهن و آلومینیوم اراک گریز بزنیم؛ جایی که عباس راکی داور چهارم دیدار بود و در حواشی و جنجال‌هایی که از سوی نیمکت دو تیم به‌وجود آمد نقش اصلی را ایفا می‌کرد. البته آن دیدار را ذوب‌آهن ۴ بر صفر برابر آلومینیوم با پیروزی به پایان رساند.

ناکامی ۶۳۰ دقیقه‌ای ذوب‌آهن در کسب پیروزی!

به هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران رسیده‌ایم و هنوز که هنوز است درخصوص شرایط نامتعارف ذوب‌آهن در لیگ‌برتر حرف‌ها و نکات زیادی وجود دارد که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم؛ گاندوهای اصفهانی در نیم‌فصل اول زمانی که می‌خواستند با ملوان در بندرانزلی بازی کنند به سه‌تساوی متوالی رسیده بودند و نیاز مبرمی به پیروزی داشتند اما بازهم به یک‌تساوی دیگر قناعت کردند. از بازی دور رفت ذوب‌آهن مقابل ملوان بندرانزلی که در هفته چهارم برگزار شد تا همین امروز فقط موفق به کسب سه پیروزی شده است؛ ۱۰ تساوی و ۵ باخت آمار قابل‌دفاعی برای ذوب‌آهن نیست و باید دید این تیم بالاخره چه‌زمانی به خودش خواهد آمد.

ذوب‌آهن اصفهان _ ملوان بندرانزلی / زاینده‌رود علیه قوهای‌خزری

شاگردان مهدی تارتار در هفته‌های هفتم، یازدهم و دوازدهم برابر پیکان تهران، نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم اراک به پیروزی رسیده‌اند که هر سه پیروزی در ورزشگاه فولادشهر به‌دست آمده است و گاندوها امید زیادی دارند تا چهارمین پیروزی فصل خود را هم در ورزشگاه اختصاصی خود کسب کنند؛ سبزپوشان اصفهانی پس از جام‌جهانی فقط آلومینیوم را بردند و پس از آن در هفت بازی لیگ‌برتر و جام‌حذفی، نه تنها رنگ پیروزی را ندیده‌اند که هم در جام‌حذفی با قبول شکست مقابل مس رفسنجان حذف شدند بلکه در لیگ‌برتر هم علاوه‌بر سه تساوی، برابر هوادار، پرسپولیس و تراکتور شکست خورده‌اند تا مجموعاً برای بیشتر از ۶۳۰ دقیقه در کسب پیروزی ناکام و حسرت‌زده بمانند.

در هفته‌های اخیر تمام هواداران ذوب‌آهن به‌شدت نسبت به نتایج تیم‌شان معترض بودند و با سر دادن شعارهایی خواهام تغییر سرمربی بودند؛ اما مهدی تارتار در کنفرانس‌های خبری‌اش چندین‌بار اعلام کرده تجربه‌های بدتر از شرایط فعلی را هم داشته و می‌ماند تا اوضاع ذوب‌آهن را سروسامان ببخشد. کار به جایی رسیده که حتی برخی از احتمال برکناری یا استعفای وی پس از تساوی یا شکست در بازی امروز مقابل ملوان صحبت می‌کنند؛ با این وجود همان‌طور که مهدی تارتار در کنفرانس‌خبری پیش از این دیدار گفت، بازی ذوب‌آهن مقابل ملوان حکم مرگ و زندگی را برایشان دارد و با بی‌اعتنایی به شایعه‌های جدایی‌اش از جمع گاندوها، صراحتاً نشان داد قصد ترک اصفهان را ندارد. البته که باید پس از ۹۰ دقیقه بازی امروز و نتیجه‌ای که حاصل می‌شود شرایط را بسنجیم.

پرسه قوهای سرزنده در حوالی بالانشینان

از ذوب‌آهن به ملوان می‌رسیم؛ تیمی که پس از چندین‌فصل دوری از سطح‌اول رقابت‌های فوتبال ایران، امسال به خانه اصلی خودش بازگشته و می‌خواهد برای سالیان‌طولانی اینجا بماند. ملوانی‌ها لیگ‌برتر را بسیار ضعیف و ناامیدکننده استارت زدند و تا هفته‌ها جایگاه‌شان در رده‌های پانزدهم و شانزدهم تغییر می‌کرد؛ شاگردان مازیار زارع زمانی که برابر ذوب‌آهن قرار گرفتند فقط به یک تساوی رسیده بودند و دو بازی دیگرشان را نیز به حریفان خود واگذار کرده بودند. اما مدیریت و کادرفنی ملوان با یک تفکر کاملاً حرفه‌ای و حفظ آرامش خود، رفته‌رفته این تیم را از قعر جدول کرد و به جایگاهی رساند که حالا کمترین خطر برای سقوط تهدیدشان می‌کند.

ذوب‌آهن اصفهان _ ملوان بندرانزلی / زاینده‌رود علیه قوهای‌خزری

شاید کمتر کسی بود که پیش‌بینی می‌کرد ملوان بندرانزلی بتواند خیلی‌زود جایگاه خود را در جدول لیگ‌برتر بهبود ببخشد؛ انزلی‌چی‌ها که در هفته‌های ابتدایی هنوز به لیگ‌برتر عادت نکرده بودند به‌شدت بد پیش می‌رفتند اما پس از جام‌جهانی و در نیم‌فصل دوم توانستند به پیروزی‌های مهمی دست یابند؛ از برد ۳ بر یک مقابل فولاد در بازی معوقه گرفته تا شکست‌دادن تیم‌های نفت مسجدسلیمان، پیکان تهران و نساجی مازندران که باعث شد با ۵ پیروزی، ۶ تساوی و ۷ شکست، ۵ پله در جدول رده‌بندی صعود کنند و حالا با ۲۱ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول ایستاده‌اند. این در شرایطی است که ذوب‌آهن با سه‌امتیاز کمتر در رده سیزدهم قرار گرفته و هر تیمی در بازی امروز بتواند سه‌امتیاز کامل را کسب کند قطعاً به آرامش خوبی می‌رسد.

ملوان بندرانزلی در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل عملکرد خاصی نداشت و اکثر بازیکنان این تیم مدت‌هاست که در انزلی حضور دارند و در سمت دیگر ذوب‌آهن هم فقط سه بازیکن جدید به‌خدمت گرفت؛ بر همین اساس این دو تیم با شرایط تیمی خود و شناخت کافی برابر همدیگر قرار می‌گیرند؛ در بازی رفت ابتدا ذوب‌آهن با پنالتی‌ای که محمدرضا سلیمانی گرفت توسط آرمان قاسمی به‌گل رسید اما مهدی مومنی در نیمه‌دوم بازی را به تساوی کشاند تا امتیازات بین دو تیم تقسیم شود. البته با ذکر این نکته که آن بازی از لحاظ داوری به‌طرز عجیبی حاشیه ایجاد کرد و از پنالتی کسب‌شده برای میهمان تا سوت‌هایی که به‌سود میزبان زده شد اعتراض هر دو مربی را به‌دنبال داشت.

ذوب‌آهن اصفهان _ ملوان بندرانزلی / زاینده‌رود علیه قوهای‌خزری

تاریخچه تقابل ذوب‌آهن - ملوان

ملوان و ذوب‌آهن تاکنون ۲۹ مرتبه در چارچوب تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر به‌مصاف یکدیگر رفته‌اند؛ سهم گاندوها ۱۶ پیروزی و قوهای‌سپید پنج پیروزی بوده و هشت بازی هم بدون برنده به پایان رسیده است؛ ضمن اینکه دیدارهایی که میان دو تیم در اصفهان برگزار شده به‌طور کاملاً یک‌طرفه‌ای به‌سمت ذوب‌آهن سنگینی می‌کند، سبزهای زاینده‌رود ۱۰ بار در خانه ملوان بندرانزلی را شکست داده‌اند و انزلی‌چی‌ها فقط یک‌بار در اصفهان به پیروزی رسیده است و همچنین سه‌بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

کد خبر 639717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.