جواد نکونام: تیم سپاهان بدون موقعیت اینجا را ترک کرد

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: مربی سپاهان به بازیکن می‌گوید وقت تلف کن و می‌شود سرمربی باکلاس، اما بازیکن جواد نکونام که روی زمین بیفتد، می‌شود ضد فوتبال؛ واقعا عجیب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد نکونام در کنفرانس خبری پس از شکست خانگی تیم فوتبال فولاد خوزستان مقابل سپاهان در هفته نوزدهم لیگ برتر، اظهار کرد: بارها در هفته جاری اعلام کردم در مصاف با سپاهان اگر کوچک‌ترین اشتباهی کنید تنبیه می‌شوید و به قیمت از دست دادن سه امتیاز برایمان تمام می‌شود و امروز هم سپاهان بدون حمله و بدون حتی یک موقعیت ما را برد و توپ‌های عجیبی از ما در یک قدم، دو قدم و تیرک دروازه حریف گل نشد و نمی‌دانم چطور گل نشد. درون محوطه حریف شلوغ و صحنه‌ها سخت بود، اما دوباره که نگاه کردم تیم ما خوب بازی کرد.

وی افزود: بازی‌های سپاهان را که دیده بودیم، تمام تیم‌هایی که مقابل این تیم بازی کرده بودند تسلیم شده بودند، اما تیم ما خوب بازی کرد و حداقل باید دو گل می‌زدیم. این حداقل موردی بود که باید اتفاق می‌افتاد، اما زیبایی فوتبال به همین موارد است. امروز زشتی فوتبال را دیدیم و باعث شد که روی یک اشتباه و یک لحظه غفلت، بازی را از دست بدهیم و سه امتیاز مسابقه را به حریف واگذار کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با انتقاد از عملکرد داور بازی تصریح کرد: در بازی صحنه‌ای هست که اتفاق می‌افتد و کاری نداریم که داخل هجده هست یا بیرون، اما به شکلی خنده‌دار، آقای زاهدی‌فر به نفع تیم سپاهان خطا می‌گیرد. بروید و صحنه را ببینید. واقعا خنده‌دار است. تیم حریف بیرون می‌آید و وقت تلف می‌کند، مربی تیم حریف به بازیکنشان می‌گوید روی زمین بخواب. پنج تعویض تیم ما کرد و تیم حریف تعویض کرده، اما پنج دقیقه وقت اضافه می‌گیرند. هفته قبل ۹ دقیقه وقت اضافه می‌گیرند و ما دقیقه ۱۰ گل می‌خوریم.

جواد نکونام افزود: در فوتبال اگر می‌خواهید ببرید و نتیجه بگیرید، باید چیزهای زیادی را در نظر داشته باشید و کنترل کنید. من به باشگاه گفته بودم. بازی قبل را گفتم و می‌توانید بپرسید. به آقای فتاحی گفتم بازی با تراکتور، بازی‌ای است که ما به مشکل می‌خوریم و امروز هم گفته بودم. مگر می‌شود آقای زاهدی‌فر خیلی راحت در نیم‌فصل سه قضاوت برای ما بکند؟ برای چه؟ در قضاوت‌هایی هم که ایشان اینجا کرده، دائم به خاطر اشتباهاتشان دعوا و درگیری اتفاق افتاده است و امروز هم سوت‌هایی می‌زد که علنا نشان داد با تیم فولاد مشکل دارد. مربی محترم حریف به بازیکن می‌گوید بخواب روی زمین و وقت تلف کن و می‌شود باکلاس، اما بازیکن جواد نکونام که روی زمین بیفتد می‌شود ضد فوتبال و لجن!

وی درباره سبک بازی سپاهان و انتقاد شدید از شاگردان مورایس خاطرنشان کرد: امروز دیدید که سپاهان چه کار کرد. سپاهانی‌ها دائم روی زمین می‌خوابیدند. یک بطری آب به داخل زمین پرتاب کردند که کار اشتباهی هم بود، اما از روی نیمکت و برای وقت تلف کردن تیم را بیرون کشیدند. به بازیکنش می‌گفت بخواب و برانکارد می‌آمد و نمی‌گذاشتند بیرون برود. اگر من این کارها را بکنم، ضد فوتبال و مربی بد می‌شوم، اما اگر تیم‌های حریف انجام دهند، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان همچنین گفت: در فوتبال ایران همه تیم‌ها این کار را می‌کنند و هیچ مربی‌ای نمی‌تواند بگوید که این‌طور نیست. فوتبال ایران همین است، ببری باید دعوا کنی و ببازی باید دعوا کنی، با داور دعوا کنی، با کمیته انضباطی دعوا کنی. مدام جنگ و دعواست و اصلا فوتبال ما همین است. من دعوا نکنم، او دعوا می‌کند. چون یکی می‌برد و یکی می‌بازد. فقط جنگ و دعواست.

جواد نکونام ادامه داد: تیم سپاهان صدر جدول است و با این هزینه و این شرایط، وقت تلف می‌کردند و می‌خواهند بازی را ببرند. اینجا دو تیم با هم رقابت می‌کنند و یکی باید ببرد و هیچ اتفاق دیگری نمی‌افتد. یکی از دو تیم می‌خواهد ببرد. درباره داور بازی با باشگاه صحبت کرده بودم و باشگاه باید در این زمینه قوی‌تر عمل کند. چون دل کسی برای فولاد خوزستان نمی‌سوزد. برای چهار یا پنج تیم در اتفاقاتی که رخ می‌دهد، همه چیز تحت کنترل است. اگر کارها یا صحبت‌هایی را که مربی‌های دیگر می‌کنند ما بکنیم، همین جا حکم می‌برند و وسط زمین اجرا می‌کنند. ببینید در فوتبال ما چه خبر است و مربی‌های دیگر چه کارهایی انجام می‌دهند. اصلا خنده‌دار است.

وی با کنایه به اتفاقات دیدار فولاد و پرسپولیس خاطرنشان کرد: یک بازی را بردیم و یک هفته برای ما حاشیه درست کردند. باختید، ناراحتی ندارد. یک هفته ما را درگیر حاشیه کردند که چرا و برو و بیا و این‌طور کن و بعد هم زنگ می‌زنند عذرخواهی می‌کنند. امیدوارم این اتفاقی که افتاد باعث شود کنترل بیشتری داشته باشیم. چون دیدید که در بازی قبل تیم چطور در دقیقه ۱۰۰ باخت و امروز هم دیدید که چطور شد. در فوتبال همه چیز در زمین نیست و رسانه، داور، کمیته انضباطی، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و ... هم هستند. همه تیم‌ها این کار را می‌کنند و جنگ و دعوا و برنامه‌ریزی و همه چیز دارند. هیچ‌کس هم نیست که بگوید این اتفاق برای من نمی‌افتد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد گفت: تیم من زحمتش را کشید و واقعا ممنون بچه‌ها هستم. خیلی خوب بازی کردند و تیم سپاهان بدون موقعیت اینجا را ترک کرد و یک موقعیت نداشتند. روی صحبتی که خودم انجام دادم و گفتم شاید روی کوچک‌ترین اشتباه تنبیه بشویم و این اتفاق افتاد. دیدید که روز قبل از بازی به من می‌گویند که عارف آقاسی چهار اخطاره است. ایوب را نداشتیم و مصدوم شد. دفاع وسط فقط امین حزباوی و نژادمهدی را داشتیم که مجبور شدیم استفاده کنیم و خوب هم کار کردند.

جواد نکونام تاکید کرد: بازی دادن به جوان‌ترها، اتفاقاتی را در پی دارد. مشکلی نیست. این‌ها بر عهده من است و مسئولیتش با من است. همین که فوتبال ایران و فولاد تا ده سال آینده دو دفاع وسط دارد و عارف آقاسی و محمدامین حزباوی که ۲۴ و ۱۹ساله هستند، می‌توانند سال‌های سال برای فوتبال ایران بازی کنند، برای من جای خوشحالی دارد. به بازیکنانم هم خسته نباشید می‌گویم. باید از موقعیت‌هایمان استفاده می‌کردیم، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و سه امتیاز بازی را از دست دادیم.

وی ادامه داد: کار من مربیگری است و اینجا دو جام آوردم و دو آسیا رفتیم. کارمان را انجام می‌دهیم و توقع نداریم که کسی تشکر کند و توقعی هم نداریم که کسی به‌به و چه‌چه کند. فوتبال همین است. من بالا و پایین زیاد دیده‌ام، ولی الان زود است و بعدها بیشتر صحبت می‌کنیم. شما نسبت به داشته‌هایتان فوتبال بازی می‌کنید. من بزرگسال بازی بدهم، بچه بازی بدهم، امید بازی بدهم، درنهایت باید در فوتبال نتیجه بگیرید. هوادار احساسی صحبت می‌کند و فوتبال منطق دارد. امروز سپاهان چه کار کرد؟ دفاع کرد. جواب سوالتان را گرفتید. سپاهان چه کار کرد؟ دفاع کرد و وقت تلف کرد و بازی را خواباند و سه امتیاز گرفت. این جواب سوال است‌. فوتبال قانون خودش را دارد و شما فقط باید بازی را ببرید. درباره سپاهانی صحبت می‌کنیم که سال‌هاست برنامه‌ریزی می‌کند تا جام بگیرد، اما هنوز نتوانسته است لیگ را ببرد. خودتان این را می‌دانید.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: نیمکت حریف را هم دیدیم، نیمکت پرسپولیس و استقلال و تیم‌های دیگر را هم دیدیم. همه را دیدیم. همه را دیدیم. جواد نکونام آدمی است که با کسی تعارف ندارد و کارش را انجام می‌دهد و برای حق تیمش هم با همه دعوا می‌کند. این چیزی است که به مذاق بسیاری خوش نمی‌آید. چرا؟ به‌خاطر اینکه جواد نکونام موفق می‌شود. مطمئن باشید در این موفقیت دشمن هم دارد. مهم نیست که دشمن‌هایم زیاد هستند یا کم، به همه آن‌ها احترام می‌گذارم؛ اما من ۶ سال مربیگری کردم و از تیم اولی که مربیگری کردم تا الان، خدا را شکر همراه با موفقیت بوده است.

جواد نکونام در پایان گفت: فوتبال همین است و قرار نیست هر سال موفق شوم و جا بگیرم و هر روز ببریم و مساوی کنم. فوتبال این‌طور نیست. فوتبال را باید منطقی نگاه کرد و دشمن‌ها و کسانی که منتظرند فولاد نتیجه نگیرد هم می‌توانند منتظر بمانند، اما اتفاقی است که در فوتبال برای همه رخ می‌دهد. شما تیم‌های بزرگ دنیا را ببینید و داخلی‌ها را هم ببینید.

کد خبر 639691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.