صدور هشدار هواشناسی درپی وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از صدور هشدار نارنجی در پی وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا از امروز تا شنبه بیست‌ودوم بهمن‌ماه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _سه‌شنبه هجدهم بهمن‌ماه_ هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی در پی پیش‌بینی سامانه‌ای با وزش باد شدید شمال‌غربی و طوفانی شدن دریا، صادر شده است که از اواخر وقت امروز، مناطقی را درگیر خواهد کرد و تا روز شنبه بیست‌ودوم بهمن ادامه خواهد یافت.

وی افزود: این سامانه روز چهارشنبه نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس و تنگه هرمز را درگیر خواهد کرد و در روز جمعه، دریای عمان نیز افزون بر مناطق ذکر شده با این سامانه درگیر خواهد شد. همچنین این سامانه در روز شنبه، بر نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس در استان‌های بوشهر و هرمزگان و نواحی شرقی دریای عمان، تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: اثرات این سامانه شامل آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و آسیب به شناورهای سنگین خواهد بود.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از مخاطرات این هشدار، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، ممنوعیت عملیات غواصی و شنا، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت احتمالی به تأسیسات دریایی، توصیه می‌شود.

کد خبر 639613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.