شناسایی ۳۰۰ زن سرپرست خانوار بدون شغل توسط مراکز نیکوکاری

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی ۳۰۰ زن سرپرست خانوار بدون شغل توسط مراکز نیکوکاری فعال در سراسر استان، گفت: زمینه اشتغال خانگی این زنان در حوزه‌های خیاطی، صنایع دستی و بسته‌بندی محصولات غذایی فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی امیری امروز _ سه‌شنبه هجدهم بهمن _ در جلسه اشتغال کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری، با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ایجاد زمینه اشتغال خانواده‌های نیازمند غیر تحت حمایت از دستورالعمل‌های دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به شناسایی ۳۰۰ زن سرپرست خانوار بدون شغل توسط مراکز نیکوکاری فعال در سراسر استان چهارمحال و بختیاری، افزود: زمینه اشتغال خانگی این زنان در حوزه‌های خیاطی، صنایع دستی، خشک کردن میوه و بسته‌بندی محصولات غذایی فراهم می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای اشتغال هرکدام از این زنان را ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اعلام و تصریح کرد: با اعتبار در نظر گرفته شده لوازم و تجهیزات موردنیاز با بیشترین کیفیت و کمترین قیمت خریداری و در اختیار این زنان قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز برای تمام زنان سرپرست خانوار، اضافه کرد: معرفی به بنگاه‌ها برای فروش محصولات تولیدی و عرضه محصولات در نمایشگاه‌ها از دیگر خدمات کمیته امداد استان به دارندگان طرح‌های اشتغال است.

امیری گفت: اشتغال زنان ایرانی دو ویژگی مهم دارد؛ نخست اینکه زنان فرصت‌های شغلی کمتری دارند و دوم آنکه اغلب در بخش‌های غیررسمی با دستمزد کم مشغول هستند. اشتغال زنان سرپرست خانوار حکایت دیگری است که در پی مشکلاتی مانند فوت شوهر، طلاق، ازکارافتادگی شوهر و مفقود الاثر بودن سرپرست شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به پدیده‌ای با عنوان «زنان سرپرست خانوار» در جامعه، تاکید کرد: علاوه‌بر اینکه در سطح فردی اثرات جبران‌ناپذیری ازلحاظ روحی، روانی و حتی زیستی برای این طیف از جامعه و فرزندان آن‌ها خواهد داشت، در سطح اجتماعی نیز آثار و آسیب‌های فراوانی را بر جای می‌گذارد که پیشگیری از آن‌ها به مراتب بهتر از درمان آن خواهد بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان چهارمحال و بختیاری در نظر دارد با ایجاد فرصت‌های برابر اقتصادی از عوارض این مسئله اجتماعی به گونه‌ای علمی و روشمند پیشگیری کند. زیرا اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانواده که تعداد بی‌شماری از جمعیت فعال جامعه را تشکیل می‌دهند، می‌تواند احساس بی‌تفاوتی این افراد را از بین ببرد و آن‌ها را به نیروهای مولدی تبدیل و ایران اسلامی را در مسیر پیشرفت و عدالت همراهی کند.

وی تصریح کرد: موضوع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با تاکید بر ایجاد مشاغل خانگی و خوشه‌های تولیدی قصد دارد با ایجاد شغل، این گروه از جامعه را به مسیر پیشرفت و تکامل جامعه بازگرداند.

امیری گفت: یکی دیگر از تأکیدات در حوزه زنان و خانواده با رویکرد اشتغال‌زایی به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی، راه‌اندازی طرح اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار است؛ به گونه‌ای که در این مدت با تمرکز بر وضع معیشتی اقشار ویژه و آسیب‌پذیر جامعه و به‌منظور مصونیت آن‌ها درمقابل آسیب‌های اجتماعی در تدوین برنامه‌ها اهمیت ویژه‌ای برای کارآفرینی و خودکفایی زنان سرپرست خانوار قائل هستیم.

کد خبر 639594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.