لزوم شفاف‌سازی‌ مکانیزم و عمل در مولدسازی اموال دولت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ابهامات ایجاد شده درباره عملکرد هیئت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت را طبیعی دانست و گفت: با توجه به نو بودن این کار و روش‌های آن، ابهاماتی در جامعه ایجاد شده بود که به تازگی نیز توضیحات در این زمینه ارائه شد اما لازم است که شفاف‌سازی‌های بیشتری صورت گیرد.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون طرح مولدسازی اموال دولت، اظهار کرد: مولدسازی برنامه‌ای است که سالیان سال بر زمین مانده زیرا این دارایی‌ها و بال گردن دستگاه‌های دولتی شده و به دلیل بهره‌وری بسیار پایین، از آنها استفاده بهینه نمی‌شود و موضوع بهره‌وری پایین بخش دولتی مورد دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز بوده است.

وی با اشاره به لزوم واگذاری این دارایی‌ها به اهل آن گفت: درآمدی که با واگذاری این دارایی‌ها برای دولت فراهم می‌شود زمینه اجرای طرح‌های عمرانی را فراهم می‌کند همچنین این اموال به شکل مفیدتر در اقتصاد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی ابهامات ایجاد شده درباره عملکرد هیئت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت را طبیعی دانست و افزود: با توجه به نو بودن این کار و روش‌های آن، ابهاماتی در جامعه ایجاد شده بود که به تازگی نیز توضیحات در این زمینه ارائه شد اما لازم است که شفاف‌سازی‌های بیشتری صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم اعلام مکانیزم و عمل در اجرای این طرح تصریح کرد: باید نحوه پاسخگویی در این زمینه برای مردم روشن شود تا ابهامات برطرف شده و این طرح بتواند تحول مناسبی در اقتصاد ما ایجاد کند.

کد خبر 639583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.