اتحادیه‌ جهانی کشتی با زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه ابراز همدردی کرد

به‌دنبال وقوع زلزله مهیب در ترکیه و سوریه، اتحادیه‌ جهانی کشتی ضمن تسلیت، با مردم این دو کشور که در شرایط بحرانی به‌سر می‌برند ابراز همدردی ‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از وقوع زلزله‌ای مهیب در جنوب ترکیه که منجر به کشته‌شدن بسیاری از مردم، فروریختن ساختمان‌ها، خانه‌ها و ادارات و آسیب‌های مالی وحشتناکی شده، اتحادیه جهانی کشتی از مرگ هفت کشتی‌گیر ترکیه‌ای تا این لحظه خبر داده است. طاها آکگل، چهره شاخص کشتی جهان و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک روز گذشته دوشنبه با اعلام اینکه ۳۰ تا ۴۰ کشتی‌گیر یک باشگاه ورزشی زیر آوار یک ساختمان مانده‌اند، خواستار کمک فوری برای نجات این کشتی‌گیران شد.

در همین راستا اتحادیه جهانی کشتی در این‌باره نوشت: این زمین لرزه ورزشکارانی را که قرار بود در مسابقات بین‌المللی کشتی در استان کهرمان ماراش شرکت کنند تحت تأثیر قرار داده است. جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم‌های کشتی از فرانسه، کوزوو و ازبکستان از مناطق آسیب‌دیده به مناطق امن منتقل شده‌اند. با این حال، هفت کشتی‌گیر ترکیه‌ای جان خود را از دست داده‌اند و سرنوشت بسیاری از آن‌ها نامشخص است.

نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی اظهار کرد: شنیدن اینکه زمین‌لرزه جان بسیاری از افراد را گرفته است، ویرانگر است و ما بسیار متأسفیم که هفت کشتی‌گیر شجاع در میان قربانیان انبوه زلزله هستند. برای خانواده کشته‌شدگان دعا می‌کنم. خانواده کشتی قدرت و حمایت خود از مردم ترکیه و سوریه را در این روزهای سخت اعلام می‌کند.

کد خبر 639546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.