برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله اسلام‌آباد چاره‌اندیشی شود

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح موضعی محله اسلام‌آباد گفت: این محله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز روبه‌رو شده است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _سه‌شنبه هجدهم بهمن‌_ در یکصدوبیست‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: از دهه‌های گذشته محله اسلام‌آباد در محدوده منطقه دو شهرداری تهران با ساخت‌وسازهای غیرمجاز روبه‌رو شده است و عده‌ای از شهروندان در پلاک‌های مسکونی غیرمجاز و ناایمن زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به طرح موضعی اسلام‌آباد افزود: اسلام‌آباد در محدوده منطقه دو شهرداری تهران قرار دارد و ۸۳۷ پلاک در حریم‌های مختلف همچون رود دره، رودخانه و بزرگراه قرار گرفته است که طبق مصوبه کمیسیون ماده ۵ (بند ۳ شماره ۶۲۷ در تاریخ ۱۴۰۰/۴/۲۸) مقرر شده است که مراتب پس از تهیه نقشه، به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شود که طرح نهایی در جلسه بیست‌ونهم مرداد امسال در کمیسیون ماده ۵ مطرح شد و با آن موافقت و قرار شد تا مراتب طرح (طبق مصوبه بند ۳ صورت جلسه ۶۲۷ کمیسیون ماده ۵) برای تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شود که این مسئله تاکنون به نتیجه نرسیده است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: پس از توضیح شهرداری منطقه دو و مشاور با طرح پیشنهادی موافقت شد، شهرداری پایتخت نیز طرح مورد نظر برای انتشار اوراق مشارکتی برای پیاده‌سازی و اجرا را در دستور کار خود قرار داده است اما مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیرامون طرح مورد نظر دریافت نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به موارد ذکر شده و برای اینکه از پیامدهای حقوقی جلوگیری شود، ضروری است اقدامات جدی از جانب شهرداری تهران برای رفع ابهام‌ها و بررسی اشکال‌ها و برای طرح بازنگری تعیین تکلیف انجام و گزارش فعالیت‌ها به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شود.

شمس‌احسان با اشاره به طرح موضعی محله اسلام‌آباد گفت: این محله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز روبه‌رو شده است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

کد خبر 639499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.