دادستان اصفهان: ضرورت حمایت معنوی و مادی از مرکز توانمندسازی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی مرکز توانمندسازی استان، گفت: این مرکز ظرفیت نگهداری از حدود ۷۰۰ نفر را دارد، از این رو نیازمند رسیدگی و حمایت مالی ویژه است تا بتوان رسیدگی مناسبی به وضعیت معتادان کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد موسویان امروز _سه‌شنبه هجدهم بهمن_ در مراسم بهره‌برداری از مرکز جامع توانمندسازی استان اصفهان، اظهار کرد: از همه افرادی که از صفر تا صد برای راه‌اندازی این مرکز زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم، هرچند مرکز توانمندسازی کمی دیر در اصفهان راه‌اندازی شد، اما همین اتفاق نیز بسیار قابل تحسین است.

وی ادامه داد: اگر چه اعتیاد از لحاظ قانون هنوز جرم محسوب می‌شود، اما در واقع معتاد مجرم نیست و یک بیمار است و معتاد آسیب دیده به لحاظ روحی و جسمی نباید به زندان برود و باید درمان شود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: تبدیل شدن یک معتاد به معتاد متجاهر یک آسیب اجتماعی است و نهادهای متولی موظف به رسیدگی به آن هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون مرکزی برای توانمندسازی معتادان متجاهر وجود نداشت، تنها یک مرکز در قلعه شور با ظرفیت ۲۰۰ نفر فعالیت می‌کرد که بسیاری از طرح‌های برای اجرا با کمبود فضا روبه‌رو می‌شد، از این رو معتادان را در زندان مرکزی نگهداری می‌کردیم، هر چند مراکز خصوصی نیز برای نگهداری کمک حال بودند که از آنها نیز قدردانی می‌کنیم.

موسویان ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز مکان مناسبی برای نگهداری از این افراد فراهم شده است، بنابراین فعالیت خود را امروز آغاز می‌کنیم تا معتاد متجاهر در شهر دیده نشود.

وی با بیان اینکه اعتیاد ریشه در بسیاری از جرایم دارد، افزود: دو جرمی که چهره شهر را بر هم می‌زند تکدی‌گری و سرقت خرد است که توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود، بنابراین امیدواریم با افتتاح این مرکز معتادان متجاهر جمع‌آوری شوند و در این مرکز آموزش‌های لازم را ببینند تا آسیب اجتماعی و جرایم کمتر شود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی نیز نظارت بر این مرکز را فراموش نکنند، زیرا به طور قطع آسیب‌های این مرکز نیز زیاد خواهد بود و با نظارتی که انجام می‌شود می‌توان از به وجود آمدن مشکلات جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه برای حمایت از این مرکز نباید از ظرفیت خیران و معتمدان شهر غافل شویم، اظهار کرد: این مرکز ظرفیت نگهداری از حدود ۷۰۰ نفر را دارد، از این رو نیازمند رسیدگی و حمایت مالی ویژه است تا بتوان رسیدگی مناسبی به وضعیت معتادان کند.

کد خبر 639491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.