جاده‌های بین مزارع شهرستان بن وضعیت نامطلوبی دارد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: جاده‌های بین مزارع در شهرستان بن وضعیت نامطلوبی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز _ سه‌شنبه هجدهم بهمن _ در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: تخصیص اعتبار و تسهیل در احداث ساختمان مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش شیدا باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: جاده‌های بین مزارع در شهرستان بن وضعیت نامطلوبی دارند، باید جهاد کشاورزی استان جهت اصلاح، ترمیم و مرمت این جاده‌ها چاره‌اندیشی کند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: از واگذاری بی حد و مرز اراضی به افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی حوزه جهاد کشاورزی بخش شیدا جلوگیری شود.

وی با اشاره به درخواست اختصاص اعتبار به‌منظور مرمت قنوات آسیب‌دیده در جریان سیل اخیر افزود: از مرمت قنات حمزه کهریز بارده تقدیر می‌کنم اما مابقی قنوات خسارت دیده شهرستان بن نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

بهارلویی اختصاص وام‌های بلاعوض یا کم‌بهره به کشاورزانی که باغات آنها بیمه نبوده است و دچار خسارت شده‌اند را ضروری دانست و ادامه داد: درباره درخواست ایجاد بند برای جلوگیری از آب‌های روان در فصولی که آب‌ها از حوزه خارج می‌شود، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قول مساعد داد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: انتظار می‌رود چند هکتار زمین واگذار شده در شهر یان‌چشمه از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان جهت طرح نهضت ملی مسکن سریع‌تر تحویل شود تا مشکل مسکن مردم این شهر نیز برطرف شود.

وی با اشاره با بالا بودن آمار تردد خودروها از بلوار شهید دریاقلی سورانی یان چشمه به دلیل نبود کمربندی گفت: انتظار می‌رود جهت ترمیم آسفالت این مسیر به شهرداری یان چشمه مساعدت و کمربندی سریع‌تر احداث شود.

بهارلویی ادامه داد: همچنین تسریع در احداث جاده چهار خطه بن داران (بندر به بندر)، زیرسازی سه‌راهی بارده تومانک و ترمیم و احداث جاده یان‌چشمه به حیدری، جاده بن به دشتی، جاده بارده به کرسنک _ ورعبدالله را مطرح کرد و از مسؤلان تقاضای پیگیری موارد مطرح شده را خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز بخش شیدا یک شعبه بانکی ندارد، اضافه کرد: به دلیل سرمازدگی بخشی از باغات، مردم با مشکل اقتصادی مواجه شده‌اند، لذا تمدید وام‌های کشاورزی را درخواست داریم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی شهرستان بن انتظار می‌رود باغات شهرستان بدون دریافت وجه از کشاورز بیمه شود، گفت: آسفالت معابر گرداب مجموعه گردشگری بن، احداث ساختمان مدیریت بحران چهارراه بن_داران، آسفالت جاده یان‌چشمه به آزادگان و دهکده توریستی آلان یان‌چشمه نیز از جمله مواردی است که باید پیگیری و مشکلات موجود رفع شود.

کد خبر 639468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.