ایجاد تحول در شهرداری‌های استان چهارمحال‌وبختیاری ضروری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: برای ایجاد تحول در شهرداری‌های این استان قول‌های مساعدی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _سه‌شنبه هجدهم بهمن‌_ در حاشیه دیدار با معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اظهار کرد: موضوع افزایش سهمیه تخصیصی ماشین‌آلات به شهرداری‌های استان، افزایش اعتبار شهرداری‌ها از طریق ماده ۵۸ قانون الحاق بعضی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، پیگیری شد.

وی افزود: برای ایجاد تحول در شهرداری‌های استان چهارمحال‌وبختیاری قول‌های مساعدی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور داده شده است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: بر اساس ماده ۵۸ قانون قانون الحاق، به وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) اجازه داده می‌شود ۲۰ درصد از سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده را که در اختیار آن وزارتخانه قرار می‌گیرد، برای کمک و تأمین ماشین‌آلات خدماتی و عمرانی شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت و دهیاری‌ها هزینه کند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا آمادگی کامل دارند برای ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و جذب بخش خصوصی فعالیت کنند، تاکید کرد: جذب و اختصاص اعتبار جهت توسعه راه‌های ارتباطی و محورهای مواصلاتی استان، تکمیل تونل‌ها، احداث راه‌آهن، رفع مشکلات درمانی مردم، تکمیل بیمارستان‌ها و اختصاص تجهیزات به مراکز درمانی، تکمیل اماکن ورزشی، احداث چمن‌های مصنوعی، توسعه بخش کشاورزی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان از ضروریات است.

سلیمانی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری به صورت مستمر و جهادی برای تحقق مطالبات مردمی در شهرستان‌های ده‌گانه استان تلاش می‌کنند.

وی با تاکید بر نقش و اهمیت اشتغال‌زایی در محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: اشتغال‌آفرینی و رفع بیکاری از مطالبات عمومی شوراهای اسلامی در سطح استان است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شورای اسلامی استان به عنوان عالی‌ترین سطح شورایی در صورتی که مطالبات مردمی را با پیگیری شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و طبق سلسله مراتب از شوراهای اسلامی شهرستان‌ها دریافت کند، با برگزاری جلسات فوق‌العاده با مدیران مربوطه تا حصول نتیجه موضوعات را در دستور کار قرار می‌دهد، بر همین اساس رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی پرتلاش و خستگی‌ناپذیر در سطح استان باید همچون گذشته مقتدرانه جهت پیگیری مطالبات مردمی اهتمام ویژه ورزند و مطمئن باشند که در این دولت مردمی به نتیجه خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه شوراها در کنار مردم و مسئولان هستند، تصریح کرد: شوراهای روستایی و شهری ناظر بر امور اجرایی هر شهر و روستا از جمله پروژه‌های عمرانی و آسفالت هستند که با مسئولان و مردم ارتباط دارند.

سلیمانی با بیان اینکه خدمت‌رسانی یک فریضه الهی است، گفت: شوراها با ایجاد هم‌افزایی در راستای آبادانی شهرها کمک می‌کنند و در کنار مسئولان تلاش می‌کنند تا برای نظام جمهوری اسلامی ایران امیدآفرینی و توطئه‌های مخالفان نظام را خنثی کنند.

کد خبر 639448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.