فقط ۸۰ ون‌کافه در تهران مجوز دارند

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: حدود ۸۰ ون‌کافه به شهرداری برای مجوز مراجعه کرده‌اند و بیشتر آن‌ها غیرمجاز هستند.

به گزارش ایمنا، سعید بیگی درباره ساماندهی ون‌کافه‌ها اظهار کرد: ون‌کافه‌ها در ابتدا در شهر تهران به‌صورت نامنظم حضور داشتند. لذا به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل ماموریت داده شد تا به این وضعیت سامان دهد، به نحوی که صاحبان ون‌کافه‌ها بیایند و از شهرداری مجوز بگیرند تا جای آن‌ها مشخص شود.

وی افزود: صاحبان ون‌کافه‌هایی که مجوز دریافت می‌کنند، در مکان‌هایی مستقر می‌شوند که تمهیدات ترافیکی در آن منطقه دیده شده باشد و موضوع آب، برق و پسماند آن‌ها مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خاطرنشان کرد: سیاست شهرداری در حال حاضر افزایش ون‌کافه‌ها نیست، بلکه ساماندهی ون‌کافه‌هایی است که از قبل موجود بودند. تعدادی از آن‌ها که حدود ۸۰ ون‌کافه است به شهرداری مراجعه و مجوز دریافت کردند.

بیگی اضافه کرد: به ون‌کافه‌ها اجازه نمی‌دهیم که بیش از سه ماه در یک جای ثابت بمانند. بر ظاهر و نظافت ون‌کافه‌ها نظارت می‌کنیم تا تمیز باشند. بهداشت‌، اصناف و اماکن را فعال‌تر کردیم تا بر ون‌کافه‌ها نظارت کنند. البته بخش عمده‌ای از آن‌ها غیرمجاز هستند و مجوز ندارند که موضوع در حال رسیدگی است.

وی گفت: رویکرد اولیه شهرداری در برخورد با ون‌کافه‌ها تشویقی و تعاملی است تا صاحبان ون‌کافه‌ها مراجعه کنند و مجوز بگیرند، اما صبر مراجع قانونی حدی دارد و به‌طور حتم سال بعد از ما گزارش می‌خواهند و اگر نیاز باشد برخورد سلبی انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: در حال حاضر، زمینه برای کسانی که در این حوزه فعال هستند و از قبل هم در این بخش بودند، آماده است تا کار خود را قانونی کنند و مجوز بگیرند. شهرداری نیز همراهی می‌کند تا موضوع ون‌کافه‌ها سامان گیرد.

منبع: سایت شهر

کد خبر 639388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.