استقرار نادرست چهار ماهواره در مدار ماه

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: طبق برنامه‌ریزی ناسا برای انجام پروژه آرتمیس قرار بود در نخستین مرحله از این مأموریت، علاوه بر هدف اصلی حدود ۱۰ ماهواره کوچک نیز در مدار ماه قرار بگیرد. در این مأموریت متاسفانه چهار ماهواره نتوانستند به‌درستی در مدار ماه مستقر شوند.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پروژه آرتمیس و مأموریت جانبی که حین آرتمیس یک انجام شد، اظهار کرد: موشک اوریون طی مأموریت آرتمیس یک، به فضا پرتاب شد، اما حین این مأموریت، پروژه دیگری نیز با موفقیت انجام شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی ناسا برای انجام پروژه آرتمیس قرار بود در نخستین مرحله از این مأموریت، علاوه بر هدف اصلی حدود ۱۰ ماهواره کوچک نیز در مدار ماه قرار گیرد.

این پژوهشگر علوم فضایی با اشاره به موفقیت تقریبی این پروژه ادامه داد: در این مأموریت متأسفانه چهار ماهواره نتوانستند به‌درستی در مدار ماه مستقر شوند، اما به‌غیر از آن‌ها هر شش ماهواره با موفقیت در مدار ماه قرار گرفت.

وی در رابطه با ویژگی‌های مهم فضاپیمای اوریون گفت: یکی از ویژگی‌های مهم فضاپیمای اوریون سپر حرارتی بسیار قدرتمندی است که برای این فضاپیما در نظر گرفته شده است.

مرادی با اشاره به اهمیت سپر حرارتی فضاپیمای اوریون تاکید کرد: سپر حرارتی فضاپیمای اوریون از فیبر کربن و تیتانیوم ساخته شده است و وجود این سپر باعث می‌شود که فضاپیمای اوریون بتواند هنگام بازگشت به سطح زمین، دمای بسیار بالایی را تحمل کند.

کد خبر 639364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.