انعقاد قرارداد ۱۱۵ پروژه ورزشی دانش‌آموزی در اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: قرارداد ۱۱۵ پروژه ورزشی برای دانش‌آموزان منعقد شد که در این راستا تعداد ۴۸ زمین چمن، ۱۲ زمین ساحلی، ۱۴ سالن چند منظوره و ۴۰ کلاس درس تربیت‌بدنی به بهره‌‎برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _هفدهم بهمن_ در یک برنامه رادیویی با اشاره به بهره‌براری ۲۷ پروژه آموزشی، پرورشی و پژوهشی در استان هم‌زمان با دهه مبارک فجر، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که آموزش و پرورش باید انجام دهد کیفیت‌بخشی به ساختمان‌های مدارس است و سازمان نوسازی، مجمع خیران و دولت اهتمام ویژه‌ای به این موضوع دارند.

وی افزود: در مدتی که مدیریت جدید آموزش و پرورش استان اصفهان استقرار یافته است، روزانه حدود ۲.۵ کلاس درس در استان به همت مجمع خیران مدرسه‌ساز و دولت احداث شده است، همچنین به علت افزایش جمعیت دانش‌آموزی استان به واسطه مهاجرت به اصفهان، نیاز به مسائل آموزشی و پرورشی افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره اجرای طرح شهید سلیمانی در سال اخیر، تصریح کرد: ۱۱۵ پروژه ورزشی برای دانش‌آموزان انعقاد قرارداد شد که تعداد، ۴۸ زمین چمن، ۱۲ مورد زمین ساحلی، ۱۴ سالن چند منظوره و ۴۰ کلاس درس تربیت‌بدنی بهره‌برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۳۷ مورد در گذشته افتتاح شده است و ۵۷ مورد نیز به صورت متمرکز در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید و ۲۱ مورد باقی‌مانده آن تا پایان سال افتتاح می‌شود.

ابراهیمی گفت: یکی از ویژگی‌های طرح شهید سلیمانی این است که تمام این طرح‌ها در مدت یک سال آماده بهره‌برداری شده است و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

عقب‌ماندگی کیفیت آموزشی ناشی از کرونا در کوتاه مدت جبران نمی‌شود

وی در حوزه کیفیت‌بخشی به مسائل آموزشی، اظهار کرد: کیفیت آموزشی در طول دو سال کرونا دچار تغییراتی و موجب افت تحصیلی و آموزشی شد و امسال نیز با تعطیلی‌های ناخواسته‌ای مواجه شدیم و آن کیفیتی که مدنظر آموزش و پرورش در حوزه آموزش بود، رخ نداد؛ اگرچه باید بدانیم عقب‌ماندگی ناشی از کرونا در کوتاه مدت جبران نخواهد شد، لذا از فرصت تابستان برای آموزش نهایت بهره را خواهیم برد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: پس از پایان امتحانات نوبت اول، بلافاصله کمیته کیفیت‌بخشی به مسائل آموزشی در اداره‌کل تشکیل شد و در مناطق و نواحی این موضوع مهم نیز مورد توجه قرار گرفت تا با هدف تجزیه و تحلیل نیم‌سال گذشته، کاستی‌های به وجود آمده با برگزاری کلاس‌های تقویتی، جبرانی و بازآموزی، کلاس‌های کنکور و استفاده از فرصت پنجشنبه‌ها و بعدازظهرها این مسئله رفع شود، چرا که قائل هستیم که اصفهان سرآمد تمام امور از جمله آموزش است.

وی با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن، خاطرنشان کرد: این روز، رزمایش بزرگی است که جهان به آن چشم دوخته است و من از فرهنگیان و دانش‌آموزان درخواست دارم که در این حماسه بزرگ حضور به هم رسانند.

کد خبر 639332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.