اولین پل معلق جنوب کشور به بهره‌برداری می‌رسد/ اجرای ۳۹۰ میلیارد تومان پروژه شهری

شهردار بندرعباس گفت: به منظور رونق گردشگری برای نخستین‌بار در جنوب ایران، یک پل معلق را در شهر احداث کردیم که تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید؛ این پل ۲۶۰ متر طول و ۸۵ متر ارتفاع دارد و می‌تواند تاثیر بسزایی بر بهبود چهره گردشگرپذیر شهر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی امروز _ دوشنبه هفدهم بهمن‌ماه_ در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام و تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: اولین کاری که در شهر بندرعباس انجام دادیم، تعریف یک برنامه زیباسازی برای شهر بود، از ابتدا تا پایان سال برای تغییر فضای شهری برنامه‌ریزی کردیم که با تردد در شهر می‌توانید به صورت محسوس اثرات آن را مشاهده کنید.

وی با بیان اینکه شهر تعطیلی ندارد، ۲۴ ساعته است و مانند انسان نیاز به زیباسازی دارد، افزود: بهسازی پارک‌های موجود به عنوان یک سرمایه ملی برای شهرها و احداث پارک‌های جدید را در دستور کار داریم، در مجموع به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان پروژه را به بهره‌برداری و افتتاح خواهیم رساند.

نوبانی خاطرنشان کرد: احداث زمین ورزشی شاهد (فوتبال، بسکتبال و والیبال) در محله سه راه برق، احداث زمین ورزشی شهرک پیامبر اعظم (ص)، رنگ‌آمیزی و زیباسازی پل شهدای غواص سه راه جهانبار پل گالری و کافه کتاب (فضایی برای هنرمندان)، نورپردازی پل‌های محمد رسول الله، ابوموسی، قدس و ولیعصر، زیرسازی آسفالت در سطح شهر، ساماندهی ورودی شهر، احداث تونل نور به طول ۴۰ متر، احداث پیست دوچرخه‌سواری در پارک جنگلی، بازسازی و نورپردازی پارک‌های بانوان و افتتاح نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در پارک دولت از پروژه‌های شاخص شهر است.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: اصلاحات هندسی زیادی در خیابان‌های مناطق چهارگانه شهر انجام داده‌ایم تا بتوانیم گره‌های ترافیکی شهر را باز کنیم، یکی از اقدامات مهم بازگشایی خیابان ۲۰ متری است که چهارراه گفت‌وگوی تمدن‌ها را به چهارراه پردیس متصل می‌کند و ترافیک را کاهش می‌دهد.

نوبانی با بیان اینکه برای نخستین‌بار حوض خشک در محله آزاد شهر بندرعباس راه‌اندازی خواهد شد، اضافه کرد: به منظور رونق گردشگری برای اولین بار در جنوب ایران، یک پل معلق را در شهر بندرعباس احداث کردیم که تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید؛ این پل ۲۶۰ متر طول و ۸۵ متر ارتفاع دارد و می‌تواند تأثیر بسزایی بر بهبود چهره گردشگرپذیر شهر داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه کوهستان پارک پنجه‌علی یکی از اهداف شهرداری بندرعباس برای ایجاد فضا و منظر توریستی در شهر است، تاکید کرد: زیپ‌لاین این کوهستان‌پارک احداث شده است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، ضمن اینکه ساختمانی برای تعزیه‌خوانانِ این منطقه احداث شده است که در این ایام افتتاح خواهد شد.

شهردار بندرعباس ادامه داد: زیباسازی اسکله مسافری شهید حقانی تا بازار ماهی‌فروشان که معروف به پروژه اولویت پنجم است، یکی از اولویت‌های شهرداری بوده و اقدامات زیرساختی زیادی نیز انجام شده است.

نوبانی اضافه کرد: پروژه‌ها و فضاهایی را با استفاده از آسفالت رنگی آماده افتتاح کرده‌ایم و طرح‌های گردشگری بسیاری را مدنظر داریم.

وی گفت: راه‌اندازی دفتر تلویزیونی «گمبرون شهر» که به طور کامل تجهیز شده، با هدف اطلاع‌رسانی فعالیت‌های شهرداری در اختیار دفتر روابط عمومی شهرداری بندرعباس قرار گرفته و از دیگر پروژه‌های دهه فجر است.

شهردار بندرعباس افزود: شهرداری با وجود ۱۰ سازمان گسترده، چهار منطقه و ۱۲ ناحیه کارها و فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و تلاش همکاران و خودم بر این است که مشکلات را به حداقل برسانیم و رفاه اجتماعی را برای مردم خوب بندرعباس فراهم کنیم.

نوبانی اضافه کرد: هر پروژه‌ای که افتتاح می‌شود باید در شادابی مردم تأثیر بسزایی داشته باشد و مردم بدانند که مسئولان برای تأمین رفاه آنها تلاش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بندرعباس نباید به محلی برای پارک خودروی گردشگران قشم تبدیل شود، خاطرنشان کرد: شهر بندرعباس باید مقصد اصلی گردشگری باشد.

کد خبر 639323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 1
    سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای نوبانی با تشکر از زحمات شما لطفاً نور معابر محلات و پارک ها رو هم رسیدگی کنید مثل پارک مرحوم ناصر عبداللهی و سایر پارک ها که از نور کافی برخوردار نیستند
  • Ph IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    سلام آقای شهردار ،این آشغال ها چرا سر کوچه ها زمین ریخته میشه.زیبایی محله ها و کوچه ها بهم ریخته، روزی سه بار باید زباله ها جمع بشه،اینجا هوا گرم هست،هرشب چند نفر سرشون داخل سطل آشغاله و آشغالها رو میریزن زمین،خونه سه میلیاردی اما نمیشه پنجره ای باز کنیم بخاطر بوی زباله ها