افتتاح ۱۷۳ پروژه با اعتبار ۱,۰۸۱ میلیارد تومان در دهه فجر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در ایام دهه فجر، ۱۷۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱,۰۸۱ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد مرادمند امروز _دوشنبه، هفدهم بهمن ماه_ در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: در دهه فجر ۱۷۳ پروژه مربوط به سازمان جهاد کشاورزی استان شامل امور عشایر با تعداد ۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۱,۳۲۰ میلیون ریال، آب و خاک و امور فنی مهندسی تعداد ۳۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۱۵,۷۵۸ میلیون ریال، تحقیقات کشاورزی تعداد پنج پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۸,۸۰۰ میلیون ریال، تعاون روستایی تعداد دو پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۴۰,۰۰۰ میلیون ریال، تولیدات دام، طیور و آبزیان تعداد ۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲,۷۰۵,۰۰۰ میلیون ریال، تولیدات گیاهی تعداد ۸۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳,۰۵۹,۴۲۲ میلیون ریال، دامپزشکی تعداد شش پروژه با اعتباری بالغ بر ۳,۱۹۷,۰۰۰ میلیون ریال، و صنایع کشاورزی با تعداد سه پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۱۹,۰۰۰ میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

وی افزود: مجموع اعتبار این پروژه‌ها ۱۰,۸۱۶,۳۰۰ میلیون ریال معادل ۱,۰۸۱ میلیارد تومان است که با ۹۰۸ میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی، ۹۸.۲ میلیارد تومان از بخش دولتی و ۷۳.۷ میلیارد تومان توسط تسهیلات بانکی تأمین مالی شده است. با توجه به توضیحات ارائه شده، قسمت قابل توجهی از اعتبارات پروژه از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین شده و کمتر از تسهیلات بانکی و دولتی استفاده شده تا پایداری و ماندگاری این پروژه‌ها بیشتر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ۶۲ پروژه از مجموع ۱۷۳ پروژه در شهرستان تیران و کرون قرار دارد. این شهرستان پیشرو در کشت‌های گلخانه‌ای و صادرات است و ارزش افزوده خوبی را به بخش کشاورزی و کل جامعه بر می‌گرداند.

مرادمند اضافه کرد: شهرستان گلپایگان نیز از نظر حجم سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر ۲۷۵ میلیارد تومان، بیشترین عدد را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در خصوص رفع موانع تولید و تداخلات در بخش زمین در استان و کشور اتفاقات خوبی افتاده است. در این خصوص اختلافات زیادی میان مردم و دولت وجود داشت که عمدتاً در سیستم قضائی رسیدگی می‌شد و مراحل طولانی را طی می‌کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: با اجرای قانون جدید، با همکاری اداره کل ثبت، اداره کل منابع طبیعی و اداره کل امور اقتصاد و دارایی و سازمان جهاد کشاورزی استان، این اراضی بر اساس پلاک‌های ثبتی بررسی خواهند شد و پس مشخص شدن تداخلات، سوابق این اراضی بررسی خواهد شد تا در نهایت مرز اراضی مشخص شود. با این اقدام، ماهیت پلاک بررسی و در زمان صرفه جویی خواهد شد.

مرادمند گفت: حدود ۴۳۰ هزار هکتار از زمین‌های استان مشمول قانون رفع تداخلات است که بیش از ۱۱۲ هزار هکتار از آن رفع تداخل شده است. پس از رفع تداخلات، صدور اسناد برای این اراضی انجام خواهد شد. از مالکان این زمین‌ها درخواست می‌شود که که برای مشخص کردن وضعیت اراضی خود اقدام کنند.

کد خبر 639264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.