۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
دست‌فروشی در سن‌دیگو مجاز شد

شورای شهر سن‌دیگو از آغاز اجرای کامل قانون دست‌فروشی در مناطق ساحلی خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پرسنل اجرایی قانون سن‌دیگو اجرای کامل فرمان دست‌فروشی را در مناطق ساحلی شهر آغاز کردند. این فرمان در ژانویه سال جاری پس از تأیید کمیسیون ساحلی کالیفرنیا و شورای شهر سن‌دیگو، در منطقه پوشش ساحلی شهر اجرایی شد.

شورای شهر اعلام کرد که سن‌دیگو مدت‌ها منتظر مقرراتی بود که دست‌فروشان را به اقتصاد رسمی وارد و دسترسی همه به فضاهای عمومی شهر را تضمین کند و امروز این قانون را پیش برده است.

نماینده دست‌فروشان سن‌دیگو اعلام کرد که اجرای این قانون بر تجارت تأثیر می‌گذارد، چراکه پیش از این دست‌فروشان قادر به خرید، فروش و حتی به‌نمایش گذاشتن اقلام خود با خیال راحت نبودند. این مسئله بر توانایی آن‌ها برای زندگی تأثیری به‌شدت منفی داشت زیرا بدون فروش قادر به تأمین مخارج زندگی خود نیستند.

شورای شهر سن‌دیگو از به‌اشتراک‌گذاری موفق مطالب آموزشی در زمینه نحوه عملکرد قانونی دست‌فروشان در مناطق ساحلی و اطراف آن طی چند هفته گذشته خبر داد که توسط محیط‌بانان پارک شهری انجام گرفته است و اعلام کرد: "فروشندگانی که به‌طور غیرقانونی فعالیت می‌کنند، برای تخلفات خود مورد استناد قرار خواهند گرفت و بسته به تعداد و انواع تخلفات از ۲۰۰ تا هزار دلار جریمه می‌شوند. گاری‌های دستی، تجهیزات و کالاهای آن‌ها نیز ممکن است توقیف شود."

شورای شهر خاطرنشان کرد که مسئولیت ساماندهی دست‌فروشان در سراسر پارک‌ها، پیاده‌روها و سواحل سراسر سن‌دیگو برعهده نگهبانان این مناطق قرار دارد.

دست‌فروشی در سن‌دیگو مجاز شد

شورای شهر در ماه می ۲۰۲۲ به تصویب این حکم رأی مثبت داد، زیرا وضعیت سن‌دیگو با قوانین کالیفرنیا مبنی بر جرم‌زدایی از فروش دست‌فروشان در سراسر ایالت مطابقت دارد. این قوانین پارامترهایی را در مورد نحوه اعمال مقررات شهرها تعیین می‌کند.

شورا اعلام کرد که دست‌فروشان این مناطق باید سالانه ۳۸ دلار برای مجوز فروش کالاهای خود در سن‌دیگو بپردازند. پس از نخستین سال اجرا، کارکنان شهر تجزیه‌وتحلیلی را برای تعیین هرگونه تغییر در هزینه منتشر خواهند کرد.

شورا تأکید کرد که فروشندگان مواد غذایی باید مجوز بهداشت شهرستان سن‌دیگو و کارت مدیریت غذا را نیز دریافت کنند.

فرمان یادشده همچنین در بر دارنده پارامترهایی است که تعیین‌کننده مکان قرارگیری بساط دست‌فروشان است و مطابق آن هر فروشنده باید ۱۵ فوت از فروشنده دیگر، ۵۰ فوت از ایستگاه‌های اصلی حمل‌ونقل و ۱۰۰ فوت از هر پیاده‌رو یا انتهای خیابان فاصله داشته باشد.

از زمان تصویب قانون در سال گذشته، بیش از ۵۰۰ مجوز دست‌فروشی برای فروشندگان محلی صادر شده است که جواهرات، پوشاک، محصولات صنایع‌دستی، لوازم تزئینی منازل، شمع، کلکسیون‌های هنری زیبا، اقلام جدید، محصولات غذایی و سایر اقلام را در بر می‌گیرد.

کد خبر 639251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.