در تهران با کودکان کجا بریم؟

پارک‌ها و مراکز تفریحی مخصوص کودکان در تهران بهترین گزینه‌ها برای خلق خاطرات به‌یادماندنی و لذت‌بخش کنار کودکان هستند.

انتخاب گزینه‌ای مناسب برای تفریح کودکان در تهران دغدغه بسیاری از خانواده‌ها است. امروزه تعداد مراکز تفریحی و فرهنگی پایتخت برای کودکان تنوع بالایی دارند و در برخی مجموعه‌ها تفریحاتی بیش از وسایل سرگرمی ساده تعبیه شده است. پارک های کودکان تهران به شهربازی و تم پارک‌های مختلف تقسیم می‌شوند که بازدید از هرکدام از آن‌ها برای کودکان و خانواده‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در مجموعه‌های تفریحی و ورزشی کودکان در تهران، بستری مناسب برای رشد خلاقیت کودکان و تخلیه هیجان‌های آن‌ها ایجاد شده است که تاثیر قابل‌توجهی بر رشد ذهنی کودکان دارد. در ادامه شما را با برخی از بهترین جاهای دیدنی کودکان در تهران آشنا می‌کنیم.

رویا پارک

رویا پارک یکی از زیرمجموعه‌های مجموعه فرهنگی دارآباد است که در سال ۱۳۹۸ به همت مهندسان و طراحان خلاق ایرانی افتتاح شد. در این تم پارک می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از گردش در یک پارک جادویی را به کودکان خود هدیه کنید. سرگرمی‌های رویا پارک در فضایی نوین قوانین فیزیک را به چالش می‌کشند تا با استفاده از تکنیک خطای دید، گردشگران را شگفت‌زده کنند.

رویا پارک تهران از بخش‌های مختلفی مانند سه‌بعدی، بی‌نهایت، پرسپکتیو، جاذبه، ترفند و تاریک تشکیل شده است. در بخش سه‌بعدی این پارک تصاویری جذاب در دو بخش ایران و بین الملل به نمایش درآمده‌اند. در این بخش شعار «من خود خوشحالی هستم» به‌صورت سه‌بعدی مقابل گردشگران ظاهر می‌شود تا هدف این مجموعه را در نخستین بخش پارک به مراجعان نشان دهد.

آینه‌کاری‌های بخش بی‌نهایت با استفاده از تکنیک خطای دید شما را پس از یک سرگرمی طولانی بر سر میزی با میزبانی خود شما می‌نشانند. در بخش پرسپکتیو نیز تقابل جذابی از اشکال با اندازه‌های مختلف توجه گردشگران را جلب می‌کند. بخش جاذبه با ایجاد توهم، چالش‌هایی درباره قانون جاذبه در ذهن شما ایجاد می‌کند. گردشگران زیادی به عکاسی در این بخش رویاپارک علاقه دارند. در بخش ترفند می‌توانید به کمک یک عصا از زمین بلند شوید و جادو را تجربه کنید. بخش تاریک آخرین بخش رویا پارک است که در آن در محیطی با نور کم تصاویری زیبا به نمایش در می‌آیند. در رویا پارک امکانات رفاهی متنوعی مانند رستوران و کافه نیز تعبیه شده است و این مجموعه هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب گردشگران را میزبانی می‌کند.

هیومن پارک

در تهران با کودکان کجا بریم؟

هیومن پارک یکی دیگر از زیرمجموعه‌های مجموعه فرهنگی و تفریحی دارآباد است که در دسته تم پارک‌های تهران قرار می‌گیرد. شما با ورود به این پارک در واقع از مسیر دهان وارد بدن انسان می‌شوید تا سفری هیجان‌انگیز به بخش‌های مختلف بدن انسان را آغاز کنید. هیومن پارک از بهترین پارک‌های موضوعی با جنبه‌های آموزشی بالا است که محیط مفرح آن مورد توجه کودکان قرار می‌گیرد.

در بخش‌های مختلف هیومن پارک مولاژهایی بزرگ از اندام‌هایی مانند مغز، چشم، بینی، ریه و قلب به نمایش درآمده‌اند. در این تم پارک پس از عبور از اندام‌های داخلی بدن به‌ترتیب از بالا تا پایین، از بخش انتهایی آن یعنی روده خارج خواهید شد. نمایش فیلم، سرگرمی‌های گرافیکی و هولوگرام‌های چند بعدی از بخش‌های مورد توجه این پارک در طول مسیر برای کودکان هستند. در هیومن پارک رستوران، کافی شاپ و غرفه عکاسی تعبیه شده است که در صورت تمایل امکان استفاده از آن‌ها را خواهید داشت.

دکترلند

دکترلند از دیگر پارک‌های موضوعی تهران در جوار هیومن پارک است. این تم پارک نیز از دیگر بخش‌های مجموعه دارآباد در منطقه نیاوران به شمار می‌رود. در مجموعه دکترلند کودکان امکان تجربه حضور در بخش‌های مختلف درمانی و بیمارستانی را به‌صورت شبیه‌سازی دارند. در این تم پارک فرزندان شما می‌توانند با لباس پزشکی در قامت دکترهایی کوچک حاضر شوند و تجربه‌هایی جالب در حوزه درمانی کسب کنند.

تم پارک دکترلند در فضایی شاد و مفرح، اطلاعات مفیدی به کودکان می‌آموزد و ترس و اضطراب آن‌ها از محیط‌های درمانی را کاهش می‌دهد. از بخش‌های مختلف دکترلند می‌توان به اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی، مراقبت‌های ویژه، اطفال و نوزادان، دندان پزشکی و چشم پزشکی اشاره کرد. کارشناسان علمی در این مجموعه با کودکان در قسمت‌های مختلف همراه می‌شوند. مجموعه دکترلند همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا هفت بعدازظهر میزبان گردشگران است.

باغ کتاب تهران

در تهران با کودکان کجا بریم؟

باغ کتاب تهران یکی از بهترین مراکز سرگرمی در پایتخت برای خانواده‌ها و کودکان است. این باغ با مساحتی بیش از ۱۱ هکتار در تپه‌های عباس‌آباد تهران قرار دارد و بخش‌های متنوع علمی، فرهنگی و تفریحی در آن فعالیت می‌کنند. بخش‌های مختلف باغ کتاب تهران در سه طبقه و چهار بلوک قرار گرفته‌اند. بلوک‌های این باغ بهارستان، خیالستان، نگارستان و سروستان نام دارند که در هر یک از آن‌ها امکاناتی ویژه برای رده سنی مشخص تعبیه کرده‌اند.

بلوک بهارستان بین طبقات همکف و اول قرار دارد و بخش مختص کودکان است. در این بلوک تندیس‌هایی کارتونی از بیش از ۳۰ شخصیت محبوب کودکان به چشم می‌خورند . فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی کودکان، کافه کودک، باشگاه رباتیک و دیوار صخره‌نوردی از قسمت‌های مختلف بلوک بهارستان هستند. باغ علم کودک در بلوک نگارستان دیگر بخش محبوب کودکان در باغ کتاب است که به رده سنی هفت تا ۱۲ سال تعلق دارد. سایر بلوک‌های باغ کتاب به رده‌های سنی نوجوانان و بزرگسالان تعلق دارند.

پارک ژوراسیک

پارک ژورسیک تهران از مهیج‌ترین پارک‌های موضوعی در شمال پایتخت است. در این تم پارک بیش از ۶۰ ماکت از دایناسورها در ابعاد نزدیک به واقعی آن‌ها به نمایش درآمده‌اند. این ماکت‌ها متحرک هستند و بازوهای رباتیک دارند. کودکان در برابر ماکت‌های بزرگ جانوران حسی توام از ترس و هیجان را تجربه می‌کنند.

در پارک ژوراسیک بخشی با نام «سفر به درون زمین» تعبیه شده است که کودکان در آن با حشرات و شکل زندگی آن‌ها آشنا می‌شوند. در این بخش از پارک، کودکان حیواناتی مانند لاک‌پشت، خرگوش، جوجه تیغی، مارمولک، قورباغه و خرچنگ را از نزدیک می‌بینند و در کارگاه‌هایی آموزشی اطلاعاتی جامع از زندگی حیوانات جنگل به دست می‌آورند. پارک ژوراسیک امکانات دیگری مانند سینمای هشت‌بعدی، ژوراشاپ، گیفت شاپ و عکاسی با حیوانات نیز دارد. این مجموعه همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا هفت شب میزبان گردشگران است.

کد خبر 639240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.