افزایش ۲۸ درصدی تردد خودروها در سال جاری

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به ثبت ۵۶۳ میلیارد تردد در کشور در سال جاری گفت: این آمار ٢٨ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ سیدکمال هادیانفر در هفتمین رزمایش پلیس بزرگراه کشور اظهار کرد: امروز خدا را شاکریم که با دستور رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، فرمانده‌ای لایق به فرماندهی فراجا گمارده شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ که روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، سال پرتلاشی برای راهوران کشور بود. پلیس راهور از ابتدای سال جاری تاکنون در ٢٩٠ هزار کیلومتر از راه‌های کشور در جریان طرح‌های فصلی مختلف در صحنه بوده است.

رئیس پلیس راهور کشور تصریح کرد: در بارش‌های اخیر ٢٨ استان درگیر بودند که پلیس راهور به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به مردم بود، امسال در مجموع ۶۲ میلیون خدمت در حوزه پلیس راهور به مردم ارائه شد که افزایش ١٨ درصدی را نسبت به سال گذشته و رضایتمندی ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ثبت ۵۶۳ میلیارد تردد در کشور در سال جاری، گفت: این آمار ٢٨ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

سردار هادیانفر با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در مورد کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی این حوادث، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه بر مسئله کاهش تلفات تاکید شده است و تکالیف قانونی که به تمام دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده در موضوع توسعه انضباط بخشی ترافیک، کاهش تصادفات و شاید برجسته‌ترین نقش را شورای عالی ایمنی و حمل‌ونقل کشور در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: در سه سال اخیر تاکنون بیش از ۲۶۱۰ دستگاه وسیله نقلیه مناسب پلیس در کشور تزریق و توزیع شد و در زمینه تقویت توان پلیس راهور گامی بزرگ اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه در بحث هوشمندسازی گام‌های بزرگی برداشته شد که دست‌افزارهای سپهر نمونه بارز آن است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۴ درصد اعمال جریمه با دست‌افزار سپهر انجام می‌شود و داده‌ها و پیش‌فرض‌هایی که در سامانه وجود دارد این اشراف را برای پلیس به وجود آورده است که در لحظه پیامک را برای فرد متخلف در دو مرحله ارسال کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 639238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.