هوشمندسازی شهرها نیازمند توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری است

شهردار بروجن گفت: هوشمندسازی شهرها و ایجاد شهر الکترونیک به توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری نیاز دارد و تمام شهر باید به این ابزار فناوری نوین مجهز شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمزه‌علی ولییان امروز _دوشنبه هفدهم بهمن‌ماه‌_ در جلسه با معاونان شهرداری ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: اجرا و ارتقای شبکه فیبر نوری یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه خدمات الکترونیک و رسیدن به اهداف شهر هوشمند است.

وی افزود: استفاده و بهره‌مندی از کابل‌های شبکه فیبر نوری نشان‌دهنده مزیت‌های فراوان این شبکه در حوزه‌های مختلف است.

شهردار بروجن خاطرنشان کرد: بیشتر شبکه‌های رایانه‌ای و مخابرات از راه دور در مقیاس وسیعی از فیبر نوری استفاده می‌کنند؛ شهرداری به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر اقدام به عقد قرارداد با شرکت انتقال داده‌های «صبانت» کرده است.

ولییان ادامه داد: ارتقای کیفیت اینترنت ثابت به عنوان یکی از خواسته‌های مردم طی سال‌های اخیر جزو مهم‌ترین مزیت‌ها و ظرفیت‌های استفاده از شبکه فیبرنوری است. اجرای شبکه فیبر نوری خانه‌ها، دسترسی کاربران به سرعت یک گیگابایت بر ثانیه را فراهم می‌کند و باعث رونق کسب و کارهای اینترنتی و ارتقای خدمات بر بستر اینترنت می‌شود.

وی تصریح کرد: استفاده از این فناوری در شبکه‌های تلفن شهری و بین شهری، تلفن‌های دیجیتال و سیستم‌های رایانه‌ای و شبکه اینترنت از دیگر مزیت‌های اجرای شبکه فیبر نوری است. هوشمندسازی شهرها و ایجاد شهر الکترونیک به توسعه زیرساخت فیبرنوری نیاز دارد و باید تمام شهر به این ابزار فناوری نوین مجهز شود.

شهردار بروجن تاکید کرد: طرح فیبر نوری به طول ۴۰ کیلومتر در سطح شهر به مدت ۹ ماه با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی از سوی بخش خصوصی اجرا شده است. شهر هوشمند کیفیت هوا و مصرف آب و انرژی را کنترل می‌کند و آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ولییان گفت: شهرها به طور فزاینده‌ای در حال رشد و توسعه هستند و می‌توان گفت در دنیای امروز، هوشمندسازی از گسترش شهرها با سرعت بیشتر جلوگیری می‌کند.

وی افزود: اتصالات و شبکه‌های داده می‌تواند به شهرها برای استفاده از فناوری دیجیتال برای پشتیبانی از امور متنوع کمک کند؛ بنابراین رویکرد منطقی این است که مطمئن شویم در آینده زیرساخت‌ها برای پذیرش این وظایف جدید آماده است یا این امکان وجود ندارد.

شهردار بروجن اظهار کرد: فناوری شهر هوشمند به معنای استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات برای جمع‌آوری اطلاعات و مدیریت آنها است، به کمک فناوری اطلاعات و منابع موجود، رفاه و حقوق شهروندی بیشتری برای شهروندان فراهم می‌شود.

ولییان اضافه کرد: شهر هوشمند باید دارای معیارهای اصلی زندگی هوشمند مانند اقتصاد هوشمند، حمل‌ونقل، محیط و در نهایت مردم هوشمند باشد.

کد خبر 639223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.