تغییر مقررات پارک در هلسینکی برای حفظ ایمنی شهروندان

مدیران هلسینکی، پایتخت فنلاند، از ایجاد تغییرات جدید در قوانین پارک خودروها در خیابان‌ها خبر داده‌اند و هدف خود از این اقدام را حفظ سنگفرش‌های معابر معرفی کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از خیابان‌های هلسینکی بر اثر عبور و مرور و پارک خودروها کیفیت خود را به‌طور قابل توجهی از دست داده است و همین امر، تردد را در این بازه زمانی و در پی بارش برف برای وسایل نقلیه با مشکل مواجه کرده است. در این راستا، مدیران پایتخت فنلاند ادعا کرده‌اند که در آینده نزدیک، بیش از ۱۵۰ خیابان از سراسر شهر را مورد نوسازی قرار خواهند داد و سپس به ایجاد تغییرات قابل‌توجهی در مقررات پارک خودروها خواهند پرداخت تا از این طریق به حفظ پوشش خیابان‌ها کمک کنند و مانع از لغزندگی آن‌ها هنگام بارش برف شوند.

برنامه‌ریزان هلسینکی ادعا کرده‌اند که اعمال مقررات جدید به کمبود فضای پارک برای وسایل نقلیه منجر نخواهد شد، بلکه در نظر دارند اقدامات ویژه‌ای نیز برای تضمین دسترسی تمام دارندگان خودروها به فضای پارک مناسب در شهر اعمال کنند.

تغییر مقررات پارک در هلسینکی برای حفظ ایمنی شهروندان

قوانین جدید پارک در پایتخت فنلاند شامل ممنوعیت پارک در یک طرف خیابان یا تغییر محل پارک خودرو به بخش‌های مختلف معابر خواهد بود. این تغییرات، فضاهای خیابانی را به‌طور چشمگیری تحت تأثیر قرار خواهد داد، ضمن این‌که محدودیت‌هایی نیز بر استفاده از بخش‌های مختلف خیابانی اعمال خواهد شد. این اقدامات با هدف افزایش امنیت و کاربری فضاهای معابر شهری، به‌ویژه هنگام بارش برف است که از طریق کاهش میزان لغزندگی آن‌ها، وقوع سوانح خودرویی و آسیب‌های جسمی عابران پیاده را روی برف به‌حداقل می‌رساند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر، پارک خودروها در خیابان‌ها سرعت برف‌روبی از آن‌ها را به طور قابل‌توجهی کاهش داده است و همین امر، تهدیدهای بسیاری را پیش روی خودروها و سایر کاربران خیابانی قرار داده است.

تغییر قوانین پارک در پایتخت فنلاند از پانزدهم فوریه در بعضی از مناطق شهر آغاز خواهد شد و به‌زودی خیابان‌های سراسر فنلاند را در بر خواهد گرفت.

تغییر مقررات پارک در هلسینکی برای حفظ ایمنی شهروندان

کد خبر 639200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.