تقبل یارانه‌های باروری؛ کمک شهرداری بلغاری برای رشد جمعیت

شهرداری ویدین بلغارستان برای حمایت از رشد جمعیت، یارانه‌ای پزشکی را در نظر گرفته است که به زوج‌هایی تعلق می‌گیرد که قصد دارند، فرآیندهای آزمایشگاهی بارداری را انجام دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری ویدین بلغارستان از افزایش یارانه‌های آزمایشگاهی برای شهروندان علاقه‌مند به تشکیل خانواده خبر داده است. بر اساس طرح جدید، مقامات شهری به افرادی که برای فرزندآوری در حال گذراندن آزمایشات باروری هستند، کمک‌هزینه‌های مشخصی اعطا می‌کنند.

با توجه به اینکه ویدین و اطراف آن از جمله مناطقی با اقتصاد ضعیف بلغارستان محسوب می‌شوند و در حال افت شدید جمعیتی هستند، مقامات محلی تمام تلاش خود را می‌کنند تا محیط مناسبی را برای والدین جوان ایجاد کنند.

مقامات اعلام کردند که قرار است این پول برای معاینه و کمک پزشکی به افراد مبتلا به مشکلات باروری کمک کند. متقاضیان می‌توانند مدارک دریافت یارانه را به مرکز خدمات اداری شهرداری تحویل دهند و به این ترتیب از این فرصت بهره ببرند.

تقبل یارانه‌های پزشکی؛ کمک شهرداری بلغاری برای رشد جمعیت

برنامه حمایت از باروری برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ با هدف تحریک رشد جمعیت در شهرداری ویدین راه‌اندازی شد. این برنامه که برای زوج‌ها آزاد است در ابتدا ۵۰۰ یورو یارانه را به خود اختصاص داده بود اما در ژانویه تصمیم گرفته شد تا این یارانه دوبرابر شود.

بلغارستان فقیرترین کشور عضو اتحادیه اروپا است و در عین حال یکی از کشورهایی است که سریع‌ترین کاهش جمعیت را در جهان دارد. طبق گزارش مؤسسه ملی آمار، جمعیت سالانه حدود ۰.۶ درصد کاهش می‌یابد.

در آخرین سرشماری سال ۲۰۱۱، جمعیت ۷.۳ میلیون نفر محاسبه شد که در سال ۲۰۲۱ به حدود ۶.۵ میلیون نفر کاهش یافت و پیش‌بینی می‌شود که کاهش سریع خود را ادامه دهد. در عین حال، به گفته مؤسسه بلغاری "اقتصاد بازار"، ویدین، کم‌رونق‌ترین منطقه در بلغارستان است که فرصت‌های اقتصادی و چشم‌انداز شغلی کمی دارد.

این امر منجر به کاهش جمعیتی قطعی و پیری جمعیت شده است، داده‌های مؤسسه ملی آمار که ادعا می‌کند نیمی از جمعیت منطقه بالای ۵۰ سال هستند. در واقع، تنها حدود ۱۴ درصد از جمعیت زیر ۲۰ سال، سن دارند.

تقبل یارانه‌های پزشکی؛ کمک شهرداری بلغاری برای رشد جمعیت

کد خبر 639154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.