بهره‌برداری از ۸ طرح عمرانی در برزک کاشان

بخشدار برزک از عملیاتی شدن ۸ طرح عمرانی و بهره‌برداری از آن‌ها با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید قندی در حاشیه افتتاح پروژه‌های پنجمین روز از دهه فجر، اظهار کرد: ۸ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در بخش برزک کاشان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وی با اشاره به رونمایی از بخشی از جاده کاشان - برزک با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال، ادامه داد: قطعه سه‌راه سیمان که یکی از نقاط حادثه‌خیز این جاده است به بهره‌برداری رسید.

بخشدار برزک نصب ۲۷ دوربین پایش تصویری و بهره‌برداری از آن‌ها را با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی بخش برزک ازجمله طرح‌های عمرانی‌خدماتی این دهه عنوان کرد.

او افزود: افتتاح کارگاه تولید رشته آشی و پلویی در روستای ویدوجا در بخش خصوصی به همت بنیاد برکت صورت گرفت که زمینه اشتغال حداقل ۵ جوان این روستا را فراهم کرده است.

قندی با اشاره به افتتاح کارخانه کنسانتره، آب معدنی گلاب و شربت‌های گیاهی در این منطقه گفت: این واحد تولیدی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال توانسته زمینه اشتغال ۲۰ نفر از جوانان برزک را فراهم و از خام‌فروشی محصولات کشاورزی منطقه که عمده‌ترین آن شاتوت است جلوگیری کند.

وی بهره‌برداری از بهسازی و آسفالت محور گردشگری سعدآباد برزک و کلنگ‌زنی محور کمربندی برزک را با اعتبار ۸۳ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های دهه فجر عنوان و تصریح کرد: بهره‌برداری از سنگ‌فرش و جداره‌سازی محور تاریخی مصلی - برزک با متراژ ۳ هزار مترمربع و اعتبار ۱۴ میلیارد ریال با هدف مرمت و احیای بافت سنتی در پنجمین روز از دهه فجر صورت گرفت.

بخشدار برزک کلنگ‌زنی گازرسانی ناحیه صنعتی برزک را با متراژ ۲۳۰۰ مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال با هدف رونق اقتصادی منطقه و تسهیلگری در حوزه تولید، از دیگر طرح‌های دهه فجر دانست که به برکت جمهوری اسلامی و یوم‌الله فجر با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان و دیگر مسئولان منطقه رقم خورد.

به گزارش ایمنا، برزک منطقه‌ای کوهستانی با جمعیت نزدیک به ۱۵ هزار نفر در ۴۵ کیلومتری کاشان است و هم‌زمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، امام جمعه و بخشدار برزک با پدر شهید حبیب‌ الله احمدی در روستای ویدوجا دیدار و گفت‌وگو کردند.

این شهید اهل روستای ویدوجا از توابع بخش برزک است که در عملیات کربلای ۵ سال ۱۳۶۵ در جبهه‌های حق علیه باطل به فیض شهادت نائل آمد.

کد خبر 639153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.