افزایش حق اولاد و عائله‌مندی در سال آینده

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: حق عائله‌مندی در سال ۱۴۰۲ با ۵۰ درصد افزایش، به حدود ۹۰۰ هزار تومان و حق اولاد با صددرصد افزایش به ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان امور اداری و استخدامی، میثم لطیفی اظهار کرد: حق عائله‌مندی و اولاد را مطابق ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از ابتدای مهر سال جاری از مبلغ ۳۷۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به ۶۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش دادیم و حق اولاد از ۹۶ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی افزود: طبق بودجه سال ۱۴۰۲، حق عائله‌مندی به میزان ۵۰ درصد، یعنی حدود ۹۰۰ هزار تومان و حق اولاد صددرصد یعنی ۴۰۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، حداقل پایه حقوق ۳ میلیون و ۵۰۰ بود و با افزایش حقوق، در حال حاضر حداقل حقوق ۶ میلیون و ۶۰۰ است که البته با شرایط اقتصادی، همین هم کفاف زندگی بعضی از همکاران را نمی‌دهد.

وی پرداخت حقوق براساس بهره‌وری را مصداق اجرای عدالت عنوان و اضافه کرد: آنچه خارج از حکم کارگزینی است، تحت عنوان اضافه‌کاری است و نباید به اضافه‌کار به شکل ترمیم حقوق نگاه کرد.

لطیفی خاطرنشان کرد: هر کس کار اضافه انجام داد، اضافه‌کار دریافت کند. این باعث افزایش بهره‌وری و عدالت خواهد شد.

کد خبر 639110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.