دولت به‌عنوان تسهیلگر از بخش خصوصی حمایت کند

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به لزوم حمایت دولت به‌عنوان تسهیلگر از بخش خصوصی گفت: امروز توان مالی بخش خصوصی در کشور زیاد است و اگر بتوانیم این نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم، شرایط اقتصادی کشور متحول خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیررضا نقش امروز _ یکشنبه شانزدهم بهمن‌ _ در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرستان گلپایگان با تاکید بر تقویت امید در دل مردم، اظهار کرد: اتفاقاتی در کشور در حال شکل‌گیری است که امیدوارم امید و اعتماد را به مردم بازگرداند.

وی با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های مختلف است، افزود: امروز در کشور به توان بخش خصوصی ایمان داریم و معتقدیم که اگر دولت نیز به‌عنوان تسهیلگر از بخش خصوصی حمایت کند، اتفاقات مهمی رقم خواهد خورد.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: امروز توان مالی بخش خصوصی در کشور زیاد است و اگر بتوانیم این نقدینگی را به سمت تولید و اقتصاد کشور به‌صورت تمام و کمال هدایت کنیم، شرایط اقتصادی کشور تغییر خواهد شد.

نقش با اشاره به اینکه در راستای حمایت از بخش خصوصی در استان اصفهان آماده خدمت به مسئولان گلپایگان هستیم تا هرچه سریع‌تر تسهیلگری انجام شود، گفت: تدوین کتابچه فرصت سرمایه‌گذاری شهرداری گلپایگان بسیار کار ارزشمندی است و ضرورت پشتیبانی دستگاه‌ها از سرمایه‌گذاران را می‌رساند.

افتتاح بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه در گلپایگان

در ادامه این مراسم، محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان، اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر، در شهرستان گلپایگان، بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه در بخش‌های مختلف به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: احداث پارکینگ طبقاتی بازار شهر گلپایگان یکی از الزامات به‌منظور کاهش ترافیک شهری بود که با کمک بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه با توجه به شرایط سخت اقتصادی نمی‌توانیم معطل اعتبارات دولتی باشیم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شهری آباد داشته باشیم، باید به سرمایه‌گذاران اعتماد کنیم. امیدوارم در اجرای پروژه‌های دیگر نیز از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

همچنین سید محمدرضا نوربخش، مسئول کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر گلپایگان، با بیان اینکه در گلپایگان مدت‌هاست که منتظر تملک ۵۰ هکتار زمین هستیم تا در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهیم، اما مسئولان استان در این زمینه همکاری نمی‌کنند، ادامه داد: فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن کردن نیاز به کمک مسئولان استان دارد.

وی با بیان اینکه شهردار گلپایگان برای جذب سرمایه‌گذار پای کار است، گفت: سرمایه‌گذاران از تسهیلگری مسئولان راضی نیستند. با کمک مسئولان استانداری می‌توانیم در این شهرستان سرمایه‌گذار جذب کنیم، اما از کمیسیون ماده ۵ استان گلایه‌مندیم که کار شهرستان ما را عقب می‌اندازد.

در ادامه، حسین ربیعی، سرمایه‌گذار پروژه پارکینگ طبقاتی، با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ در مناقصه احداث پروژه پارکینگ طبقاتی برنده شدم، اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ پس از صدور پروانه ساخت، عملیات اجرای پروژه آغاز شد و در مدت یک سال و نیم به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ واحد تجاری در طبقه همکف پارکینگ ساخته شده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت پارک خودرو در پارکینگ طبقاتی در طول روز، ۲۲۰ خودرو و در هنگام شب، تا هزار خودرو است.

کد خبر 639105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.