۲۰ پروژه شهرداری گلپایگان افتتاح می‌شود

شهردار گلپایگان گفت: به مناسبت دهه فجر، ۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان شکرزاده امروز _ یکشنبه شانزدهم بهمن‌ماه _ در آئین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرداری گلپایگان، اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر امروز به صورت نمادین تعدادی از پروژه‌های شهرداری افتتاح شد.

وی از کلنگ‌زنی ساختمان اداری شهرداری گلپایگان به مناسبت دهه فجر خبر داد و افزود: نهضت توزیع عادلانه خدمات در محلات مختلف شهر در دستور است و امروز شاهد افتتاح پارک نوبخت در یکی از محلات کمتر توسعه یافته بودیم.

شهردار گلپایگان با اشاره به افتتاح پارکینگ طبقاتی بازار شهر، خاطرنشان کرد: این پروژه سال ۱۳۹۹ به مناسبت روز شورا در زمینی به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع کلنگ‌زنی شد و در سال جاری به افتتاح رسید.

شکرزاده ادامه داد: این پروژه با مالکیت شهرداری و با همکاری بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان احداث شده است.

وی گفت: پروژه پارکینگ کوچه مسجد حاجی با گنجایش ۳۲۰ خودرو در کمیسیون ماده ۵ مطرح شده است و امیدواریم با جذب سرمایه‌گذار شاهد کلنگ‌زنی آن باشیم.

شهردار گلپایگان با اشاره به رونمایی از سر در ورودی بازار تاریخی شهر، تصریح کرد: به منظور نمایان شدن هویت بیشتر بازار تاریخی گلپایگان با استفاده از معماری اسلامی ایران و با رویکرد دوره سلجوقی، سر در بازار تاریخی شهر به ارتفاع ۹ متر و با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان از سمت خیابان سعدی احداث شد و اکنون شاهد بهره‌برداری هستیم.

شکرزاده با بیان اینکه محور خیابان سیدالسادات به عنوان الگوی اصلاح وضعیت بافت فرسوده شهر با رویکرد گردشگری بهسازی شد، ادامه داد: این خیابان به مساحت ۳۳۰۰ مترمربع با اعتباری ۲.۵ میلیارد تومان اجرا شد.

وی تاکید کرد: به منظور اجرای طرح مبلمان شهری این خیابان، ۱۱ پایه چراغ روشنایی مینیاتوری، ۶۰ پایه چراغ روشنایی کوتاه و رنگ‌آمیزی برگرفته از هنرهای اصیل شهر گلپایگان استفاده شده است.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری به دلایل نواقص قانونی مشکلاتی وجود دارد که همراهی و مساعدت استان را می‌طلبد، اظهار کرد: امکان اجرای پروژه‌های بزرگ برای شهرداری‌ها به دلیل کمبود اعتبارات نیست، استفاده از پتاسیل‌های بخش خصوصی به افزایش سرعت توسعه شهر کمک می‌کند.

شکرزاده از آماده بودن ۶۰ عنوان پروژه سرمایه‌گذاری در شهر گلپایگان خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری داریم و بخش خصوصی به صورت صد درصد اعلام آمادگی کرده است و بدون حضور سرمایه‌گذار امکان سرمایه‌گذاری نیست.

وی با تأکید بر اینکه ادارات در راستای کمک به حوزه سرمایه‌گذاری نگاه ویژه داشته باشند؛ اضافه کرد: رویکرد اصلی مدیریت شهری گلپایگان توسعه شهر و صنعت گردشگری است؛ امیدواریم با حمایت ادارات حوزه گردشگری را فعال کنیم و به مطالبات شهروندان جامه‌عمل بپوشانیم.

کد خبر 639055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.