فعالیت بیش از ۷۰۰ پایگاه سلامت اجتماعی در کشور

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۲۷۸۰ جمعیت همیار سلامت اجتماعی و ۷۱۱ پایگاه سلامت اجتماعی در کشور با حضور ۲۵۰۰ تسهیلگر اجتماعی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بهزیستی کشور، آرزو ذکایی‌فر همزمان با چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به تبیین و تشریح اقدامات و دستاوردها اظهار کرد: باشگاه سلامت نوجوانان موجب همکاری مردم محلات، کمک به فرایند توانمندسازی مردم محله و افزایش تعلق اجتماعی این افراد نسبت به محله آن‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این سامانه داوطلبان و همیاران سلامت روانی اجتماعی با هدف ساماندهی جمعیت‌های همیاران سلامت روانی_اجتماعی به منظور ترویج، ظرفیت‌سازی، آگاه‌سازی و ارتقای سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشور راه‌اندازی شد.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷۸۰ جمعیت همیار سلامت اجتماعی و ۷۱۱ پایگاه سلامت اجتماعی در کشور با حضور ۲۵۰۰ تسهیلگر اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: چند سال از اجرای طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان) با رویکرد همیاری و مشارکت اجتماعی نوجوانان با گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال که علاوه بر ارتقای توانمندی همیاری جمعی نوجوانان به ارتقای عزت نفس و اعتماد به نفس، استقلال‌طلبی، مهارت‌های حل مسئله و خودکارآمدی و فرایند هویت‌یابی و هویت‌پذیری آن‌ها نیز کمک می‌کند، می‌گذرد.

ذکایی‌فر از راه‌اندازی باشگاه سلامت نوجوانان در محلات با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح محلات از سال آینده خبر داد و افزود: این باشگاه‌ها موجب افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد، همچنین بسیاری از مسائل محلاتی که اتفاق می‌افتد با رویکرد پیشگیری، کنترل شود.

وی راه‌اندازی دبیرخانه ملی و ۳۲ دبیرخانه استانی به‌علاوه جزیره کیش در راستای رصد آسیب‌های اجتماعی را از جمله اقدامات چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی (سراج) با انجام بالغ بر چهار پیمایش ملی با حجم نمونه ۴۷۴ هزار و ۶۰۰ نفر، مطالعه برآورد جمعیت‌های پنهان با روش بسط شبکه‌ای با حجم نمونه ۶۵ هزار و ۸۰۰ نفر و تولید بیش از ۲۰۰ گزارش ملی و استانی به همراه آسیب‌های اجتماعی در حال فعالیت است.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: آموزش و آگاه‌سازی بالغ بر ۱۷ میلیون نفر از افراد جامعه در حداقل یک هزار محله برای اجرای اقدامات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.

کد خبر 639012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.