شهرداری قم در حوزه ترافیک عملکرد مثبتی نداشته است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: با وجود ثبات در مدیریت شهری قم، پس از گذشت شش سال درحوزه ترافیک شاهد عملکرد مثبتی در مقایسه با سایرحوزه‌ها نیستیم.

به گزارش ایمنا، حسین صابری با اشاره به شکایت‌های متعدد مردمی درباره گره‌های ترافیکی در سطح شهر قم اظهار کرد: توسعه ناموزون و ناپایدار شهری در نهایت موجب بروز مشکلات جدی در حمل‌ونقل خواهد شد، در این فرایند توجه به هوشمندسازی و استفاده از ابزارهای نوین یکی از راهکارهای اثرگذار در برون‌رفت از این وضعیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی نیز در شهر قم همچنان با وضعیت مطلوب فاصله داریم، ادامه داد: شهر قم به دلیل توسعه نیافتگی درست در سال‌های گذشته و تغییرات شهری که در یک دهه گذشته در آن شکل گرفته است، در حال حاضر دچار مشکلات عدیده‌ای در زمینه ترافیکی و عبور و مرور شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم افزود: معابر و خیابان‌های موجود، حتی بافت‌های که در سنوات نزدیک تفکیک و امکان ساخت در آن میسر شده، بسیار کم است، در حالی که در این مکان‌ها شاهد بلندمرتبه‌سازی هستیم.

وی با اشاره به نارضایتی‌های مردم درباره معضل ترافیک در مکان‌های مختلف شهری اظهار کرد: در زمان حاضر حجم بالایی از درخواست و مراجعات از مسیرهای مختلف، گله‌مندی از وضعیت ترافیکی شهر است.

صابری با اشاره به اینکه نیازسنجی‌های انجام شده در انجام پروژه‌ها طبق اعلام شهردار بر اساس اهتمام بر آرامش ترافیکی است، افزود: با وجود وعده‌های شهردار بر تسریع در انجام پروژه‌ها، جلب رضایت شهروندان و نظام‌مند کردن فرایندهای تصمیم‌گیر، شاهد این آرامش، حداقل در حوزه ترافیک نیستیم.

وی ادامه داد: نبود پارکینگ در سطح مرکز شهر و سایر نقاط پرترافیک، نگاه آزمایشی در انتخاب و انتصاب مدیران این بخش، توجه نکردن به مدیران میانی و همراهی نکردن آنان و محدودیت‌هایی که گاه به دلیل بوروکراسی اداری ایجاد شده‌، موج شدیدی از گله‌مندی را ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم در ادامه با اشاره به همراهی نکردن برخی نهادهای همسو در حوزه ترافیک گفت: در مواردی شاهد همراهی نکردن نهادهای متولی این حوزه با شهرداری هستیم که گاه با وجود پیگیری و مکاتبات انجام شده، اصرار بر انجام و همراهی نکردن، عطف به شکایات واصله جاری است.

منبع: ایرنا

کد خبر 639003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.