اجرای مانور زلزله در ۱۰۲ مدرسه زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: امسال همزمان با سراسر کشور، بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور" در ۱۰۲ مدرسه زنجان برگزار و معاونت امور جوانان هلال‌احمر این استان موفق به کسب رتبه برتر بین سایر استان‌ها شد.

سیدقاسم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال همزمان با سراسر کشور، بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور" در ۱۰۲ مدرسه زنجان برگزار و معاونت امور جوانان هلال‌احمر این استان موفق به کسب رتبه برتر بین سایر استان‌ها شد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن، ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و کاهش تلفات و خسارت‌های ناشی از زلزله است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان اینکه مانور سراسری زلزله در شهرستان‌های استان زنجان با مشارکت ۱۱۵ کانون دانش‌آموزی برگزار شد، تصریح کرد: مانورهای هلال‌احمر پس از ارائه آموزش‌های موردنیاز علاوه بر مدارس در خانه‌های هلال و شعب هلال‌احمر استان زنجان نیز به منظور آمادگی برای پاسخ‌دهی به حوادث برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سالانه مانورهای زلزله با مشارکت سازمان آتش‌نشانی، اورژانس، مدیریت بحران استانداری، آموزش و پرورش و هلال‌احمر برگزار می‌شود.

کد خبر 639000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.