تسریع هوشمندسازی ساندرلند با اینترنت اشیا و اینترنت ۵G

شرکت‌های تکنولوژیک نوپای ساندرلند انگلستان، به‌ازای ارائه رویکردهای خلاق برای تسریع و تسهیل هوشمندسازی شهر موفق به دریافت یک جایزه ۱۰۰ هزار پوندی شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حدود ۵۰ درصد از استارتاپ‌های تکنولوژیک ساندرلند در تلاش هستند رویکردهای خود را برای هوشمندسازی شهر گسترش دهند و نقش مهمی در تسریع فرآیند پیاده‌سازی تدابیر هوشمند در شهر ایفا کنند. این اقدامات نه‌تنها به بهبود وضعیت اقتصادی آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد، بلکه در تحقق اهداف هوشمند ساندرلند، پیش از زمان وعده داده شده مدیران، اثربخش خواهد بود. در این راستا، تاکنون ۱۰ کمپانی در یک برنامه شش‌هفته‌ای شرکت کرده‌اند و هر یک موفق به دریافت پاداشی ۱۰ هزار پوندی از سوی دولت بریتانیا به‌ازای طرح‌های پیشنهادی خود برای هوشمندسازی ساندرلند شده‌اند.

شرکت‌های نوپای شهر هوشمند

ایده تسریع هوشمندسازی ساندرلند توسط اعضای شورای شهر مطرح شد و با استقبال زیاد کمپانی‌های مختلف نظیر شرکت بین‌المللی BAI که در زمینه تأمین زیرساخت‌های ارتباطی جهانی فعالیت می‌کند همچنین نهاد توسعه کسب‌وکار ساندرلند مواجه شد. علاوه بر این، شرکت‌های دیگری که در توسعه رویکردهای هوشمند در زمینه ساخت مسکن، ارائه رویکردهای مربوط به امنیت سایبری، تأمین تدابیر مراقبت سلامت، ارائه رویکردهای تکنولوژیک و ایجاد سازه‌های هوشمند شهری فعالیت می‌کنند به همکاری با اعضای شورای شهر ساندرلند برای تسهیل و تسریع هوشمندسازی مناطق پرداخته‌اند و هر یک در نظر دارند در حوزه تخصص خود، استراتژی‌هایی در اختیار شهر قرار دهند.

 تسریع هوشمندسازی ساندرلند با اینترنت اشیا و اینترنت ۵G

در این راستا، مدیران ساندرلند امیدوار هستند که با بهره‌گیری از خدمات تمام این کمپانی‌ها و به‌کارگیری اینترنت اشیا و اینترنت نسل پنجم (که از سوی کمپانی‌های تکنولوژیک ذکر شده تأمین خواهد شد) ارائه خدمات شهری را هوشمند کنند و از این طریق، به تسهیل تحقق اهداف صفر انتشار کربن و تغییرات اقلیمی بپردازند تا در نهایت، بهبود کیفیت زندگی را برای شهروندان به ارمغان بیاورند.

مدیران ساندرلند از پیاده‌سازی مرحله اول هوشمندسازی مناطق و خدمات شهری در آینده بسیار نزدیک خبر داده‌اند و مدعی شده‌اند که همکاری شرکت‌های تکنولوژیک نوپای شهر اجرای سایر مراحل را یکی پس از دیگری تسهیل خواهد کرد.

 تسریع هوشمندسازی ساندرلند با اینترنت اشیا و اینترنت ۵G

کد خبر 638961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.