مسیر شهادت برای قهرمان موتور کراس کشور

«کسی که قهرمان موتور کراس کشور شده بود، با صلابت و شجاعت پا در مسیری می‌گذارد که هر کسی جرئت عبور از آن را ندارد، او از هیچ چیز باک ندارد، نه از تیر و ترکش دشمن و نه از مسیر صعب‌العبور، او فقط به انجام تکلیف می‌اندیشد و وصال محبوب.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزند ایران که باشی، گوشت و پوستت که با مهر اهل بیت (ع) آمیخته باشد، فرقی نمی‌کند که در دهه ۵۰ و بحبوحه انقلاب به دنیا آمده باشی یا در دهه ۷۰ و ۸۰ و اوج هیاهوی رسانه‌های غربی، دل که درست باشد، مسیرش را درست انتخاب می‌کند.

می‌گویند بچه‌های دهه هفتادی شاخ‌های اینستاگرام هستند، دنیای این‌ها با دنیای بچه‌های انقلاب خیلی متفاوت است، دنیای مجازی اینها را غرق خود کرده، اصلاً از شکل و ظاهرشان هم می‌توان این را فهمید، اما وقتی پای سنگ محک به میان بیاید، عیار جوان امروزی هم به خوبی نمایان می‌شود.

جوانان مدافع حرم امروزی را دیدیم که با تمام وجود از حریم اهل بیت (ع) و انسانیت دفاع کردند و حماسه آفریدند. شهید محمدکاظم (پژمان) توفیقی مثال بارز یکی از همین جوانان است، کسی که قهرمان موتور کراس کشور شده بود، با صلابت و شجاعت پا در مسیری می‌گذارد که هر کسی جرأت عبور از آن را ندارد، او از هیچ چیز باک ندارد، نه از تیر و ترکش دشمن و نه از مسیر صعب‌العبور، او فقط به انجام تکلیف می‌اندیشد و وصال محبوب. و چه زیبا در این راه جانش را فدای حق و حقیقت می‌کند…

محمدکاظم توفیقی (پژمان) در دهم بهمن‌ماه سال ۱۳۷۰ در شهر کازرون متولد شد و در شانزدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در حلب سوریه به شهادت رسید.

او در جبهه مقاومت تک تیرانداز بود. در روز عملیات آزادسازی دو شهر شیعه‌نشین نبل و الزهرا (س) با شدت یافتن درگیری‌ها، نیروهای مقاومت در محاصره بودند، شهید توفیقی با وجود اتمام ماموریتش، زمانی که متوجه شد، هم‌رزمانش محاصره شده‌اند از برگشت صرف‌نظر کرد و با مهارتی که در امر موتورسواری داشت، از بین زمین‌های کشاورزی زیتون، مهمات را به دست هم‌رزمانش رساند؛ اما چون نمی‌توانست با موتور حجم زیادی از مهمات را حمل کند، سعی کرد از طریق ماشین مهمات را به سرعت به دست هم‌رزمانش برساند؛ اما هنگام برگشت با اصابت ترکش خمپاره جان به جان آفرین تسلیم کرد و به فیض شهادت نائل آمد.

کد خبر 638905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.