افزایش ۳ برابری لایحه بودجه ۱۴۰۲/تعرفه عوارض محلی افزایش پیدا نمی‌کند

شهردار قیدار گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ شهر ۱۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است و به منظور رفاه حال شهروندان و رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی آنها، سال ۱۴۰۲ افزایشی در تعرفه عوارض محلی نخواهیم داشت.

سیدمصطفی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ امروز تقدیم شورای اسلامی شهر می‌شود، اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهر قیدار افزایش سه برابری داشته و ۱۸۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه بودجه پیش‌بینی شده نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است، افزود: ۴۲ درصدی بودجه جاری و ۵۸ درصدی بودجه عمرانی پیش‌بینی شده در حالی که تکلیف قانونی در بودجه شهرداری‌ها ۶۰ درصد جاری و ۴۰ درصد عمرانی است.

شهردار قیدار با بیان اینکه تنظیم بودجه در راستای توسعه متوازن شهر و توجه به همه حوزه‌های مدیریتی است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های خدمات شهری، عمرانی، فضای سبز و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری است.

موسوی با بیان اینکه در بخش خدمات شهری نیز توجه ویژه‌ای به افزایش تعداد نیروهای خدمات شهری در راستای نظافت و زیباسازی شهر شده است، ادامه داد: به منظور زیباسازی شهر با استفاده از فضای سبز، احداث ۳.۵ هکتار بوستان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه احداث بوستان کوهستان نیز در راستای افزایش فضای سبز شهری سال آینده انجام خواهد شد، اضافه کرد: ساختمان اداری آتش‌نشانی شهرداری قیدار که بیش از ۱۰ سال نیمه‌تمام مانده است در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شهردار قیدار تصریح کرد: احداث فرهنگسرای ایثار و شهادت از دیگر پروژه فرهنگی اجتماعی است که شهردار از آن به عنوان پروژه منحصر به فرد یاد می‌کند و بودجه ۶.۵ میلیارد تومانی برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

موسوی با اشاره به ایجاد مجتمع کارگاهی شامل کارگاه جوشکاری برای توسعه المان‌های شهری و تولید جداول بتنی، گفت: سال آینده محل مناسبی را تحت عنوان مجتمع کارگاهی پیش‌بینی کرده‌ایم که علاوه بر کارگاه جوشکاری و جداول بتنی، کارگاه تولید کفپوش‌های بتنی نیز خواهد بود.

وی تکمیل پیاده‌راه شهر را از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری دانست و افزود: فاز دوم بهشت زهرای قیدار شامل کفپوش، جداره‌سازی و محل برگزاری مراسم توسط پیمانکار پروژه اجرا خواهد شد.

شهردار قیدار با بیان اینکه طی سال جاری شاهد اتفاقات خوبی به منظور عبور و مرور آسان شهروندان و خودروها در سطح شهر بوده‌ایم، تاکید کرد: جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی و آسفالت‌ریزی از اقدامات قابل توجه در این بخش بوده است.

موسوی از اتمام عملیات پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و آسفالت‌ریزی در سطح شهر قیدار طی سال آینده خبر داد و تصریح کرد: کارخانه تولید آسفالت شهر نیاز به اورهال داشت و کارخانه شن و ماسه نیز بعد از سال‌ها تعطیلی آغاز به کار کرد.

برون‌سپاری بخش اعظمی از خدمات شهرداری

وی ادامه داد: کارخانه آسفالت در حال حاضر با ظرفیت تولید ۸۰۰ تن و کارخانه تولید شن ماسه با ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰ تن در حال فعالیت است و امیدواریم تا سال آینده با تمام ظرفیت در خدمت شهروندان قیدار باشد.

شهردار قیدار از برون‌سپاری بخش اعظمی از خدمات شهرداری طی سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز از اهداف مهم مدیریت شهری در سال آینده خواهد بود.

موسوی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سال آینده، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه عکس، استعدادیابی ورزشی و توسعه تیم فوتبال شهرداری قیدار که در حال حاضر در لیگ برتر استان در حال فعالیت است، از مهم‌ترین برنامه‌های این بخش خواهد بود.

وی تفکیک پسماند از طریق به‌کارگیری پیمانکار را اقدام مهمی در راستای تفکیک زباله در استان دانست و اضافه کرد: به منظور توجه به مباحث فرهنگی و جلوگیری از زباله‌گردی که جلوه نامطلوبی به شهر می‌دهد، نسبت به جمع‌آوری و تفکیک زباله‌ها از مبدا اقدام شده است.

شهردار قیدار تاکید کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی آنها، سال ۱۴۰۲ افزایشی در تعرفه عوارض محلی نخواهیم داشت.

موسوی اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ بودجه ۶۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که صددرصد این میزان محقق شده است، ۸۰ میلیارد تومان نیز متمم بودجه داشتیم و در مجموع بودجه سال ۱۴۰۱ به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش داشت.

وی از تحقق حدود ۸۰ درصد بودجه خبر داد و اضافه کرد: تا پایان سال نیز کل متمم بودجه محقق خواهد شد.

کد خبر 638871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.