نگاهی ریزبینانه‌ به مهم‌ترین نقل و انتقالات ژانویه فوتبال اروپا

لیگ برتر ممکن است در بحث نقل و انتقالات، از بقیه اروپا پیشی گرفته باشد، اما باشگاه‌های خارج از لیگ برتر انگلیس هم فعالیت‌های موثری در ژانویه انجام دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نقل و انتقالات ژانویه چند روز پیش به اتمام رسید؛ لیگ برتر انگلیس ممکن است از بقیه لیگ‌های اروپا در ولخرجی پیشی گرفته باشد، اما باشگاه‌های خارج از لیگ برتر انگلیس هم هزینه‌ها و انتقالات خوبی در ژانویه انجام دادند.

گیج‌کننده بود که باشگاه‌های انگلیسی در ژانویه پول‌های زیادی خرج کردند. فرقی نمی‌کند تاد بولی و هزینه‌های گزاف او باشد یا ناتینگهام فارست که بازیکنان جدید بیشتری را به مجموعه خود اضافه کرده است، هر دو باشگاه در انتهای جدول لیگ برتر قرار گرفته‌اند.

بقیه تیم‌های اروپا عقب ننشستند و اگرچه باشگاه‌های لالیگا به‌طور عمده به دلیل محدودیت‌های مالی، پول زیادی خرج نکردند، سایر تیم‌ها بی‌سروصدا به کار خود ادامه دادند تا نام‌های بزرگ یا ستاره‌های آینده را به خدمت بگیرند.

ژائو کانسلو، مدافع کناری منچسترسیتی، که بایرن مونیخ او را به صورت قرضی با گزینه خرید ۷۰ میلیون یورویی (۶۲ میلیون پوند / ۷۶ میلیون دلار) به خدمت گرفت، یکی از بازیکنانی بود که خبرساز شد، اما انتقالات جالب دیگری نیز وجود داشت که به دور از زرق و برق بود.

رسانه Goal نگاهی به ۱۰ مورد از بهترین معاملات انجام شده توسط باشگاه‌های اروپایی در بازار ژانویه دارد:

نگاهی ریزبینانه‌ به مهم‌ترین نقل و انتقالات ژانویه فوتبال اروپا!

۱۰- دیلی بلیند - آژاکس به بایرن مونیخ (رایگان)

او یک قرارداد فوق‌العاده نیست، اما بلیند می‌تواند برای قهرمانان بوندسلیگا بسیار هوشمندانه بازی کند. ملی‌پوش هلندی مظهر تطبیق‌پذیری است که می‌تواند در پست دفاع کناری، دفاع میانی یا حتی در هافبک مرکزی بازی کند. علاوه بر این، او تجربه لازم برای جمع کردن یک تیم نامنظم در برخی از دقایق بازی‌ها را دارد که به طور ناگهانی در یک مسابقه به عنوان یک مورد آسیب پذیر رخ می‌دهد. همچنین به نظر می‌رسد این انتقال، خبر خوبی برای ماتیاس دلیخت باشد. مدافع میانی سابق یوونتوس و آژاکس تفاهم فوق‌العاده‌ای با بلیند داشت، زمانی که این دو در کنار هم در فصل فوق‌العاده آژاکس که به صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۹ ختم شد، بازی کردند. بلیند تنها یک قرارداد شش ماهه بسته است اما کمک‌های او ممکن است برای مبارزه بایرن در سه جبهه برای کسب جام، حیاتی باشد.

نگاهی ریزبینانه‌ به مهم‌ترین نقل و انتقالات ژانویه فوتبال اروپا!

۹- ترم موفی - لوریان به نیس (۲۵ میلیون یورو)

موفی لزوماً نام و بازیکن بزرگی نیست، اما او یک گلزن فوق‌العاده کارآمد است که در ژانویه حسابی سر و صدا ایجاد کرد. او، سریع، قوی و رو به جلو است. ملی‌پوش نیجریه‌ای این فصل ۱۲ گل در لیگ یک فرانسه به ثمر رسانده است که یک‌سوم کل گل‌های تیم فوتبال لوریان را به خود اختصاص داده است. بر اساس گزارش‌ها، علاقه‌ای به خرید او از سمت تیم‌های سراسر اروپا وجود داشت و او حتی پیشنهاد ویژه‌ای از تیم فوتبال وستهم را رد کرد، وستهم برای جذب او ۲۰ میلیون یورو (۱۸ میلیون پوند / ۲۲ میلیون دلار) پیشنهاد داد، با این حال، نیس مبلغ بیشتری پرداخت کرد و با پرداخت مبلغ ۲۵ میلیون یورو (۲۳ میلیون پوند/۲۷ میلیون دلار) برای مهاجم موافقت کرد. عجیب است که لوریان رتبه هفتمی‌، او را به یک رقیب در لیگ، که در رتبه هشتم است، مورفی را فروخته است، اما این پیشنهاد آنقدر خوب بود که نمی‌شد آن را رد کرد، این درحالی است که تیم "رجیس له بریس" که دو سال پیش او را فقط هشت میلیون یورو خریده بود، از این انتقال سود قابل توجهی داشت.

نگاهی ریزبینانه‌ به مهم‌ترین نقل و انتقالات ژانویه فوتبال اروپا!

۸- جوزپ ژورانوویچ - سلتیک به یونیون برلین (۸ میلیون یورو)

یورانوویچ قرار نبود به یونیون برلین برود. این مدافع راست کروات، مدتی مورد علاقه منچستریونایتد بود، اما شیاطین سرخ، با جذب او مخالفت کردند، آن هم با توجه به اینکه آرون فن بیساکا شروع به بهبود فرم بازی خود زیر نظر اریک تن هاخ کرد. ظاهراً این بازیکن مشتاق انتقال به لیگ برتر بود اما در نهایت تصمیم گرفت به یونیون برلین برود. یورانوویچ یک مدافع کناری باتجربه و بازیکنی است که با سلتیک در لیگ برتر اسکاتلند قهرمان شده است. او همچنین در تمام بازی‌های کرواسی در جام‌جهانی به میدان رفت و یک پاس گل داد. یورانوویچ، اگرچه خریدی فوق‌العاده نیست، اما در یک‌سوم دفاعی به تیم استحکام خواهد بخشید و این می‌تواند حیاتی باشد زیرا سران تیم یونیون برلین به دنبال کسب سهمیه اروپایی برای فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ است.

نگاهی ریزبینانه‌ به مهم‌ترین نقل و انتقالات ژانویه فوتبال اروپا!

۷- ممفیس دیپای - بارسلونا به اتلتیکو مادرید (۳ میلیون یورو)

قرارداد دیبای قراردادی است که به نظر می‌رسید برای هر دو طرف کارساز باشد. سرمربی بارسلونا، ژاوی، به ممفیس هشدار داده بود که آینده‌ای در باشگاه ندارد، درحالی که اتلتی پس از جدایی ژائو فلیکس به سمت چلسی، به شدت به مهره هجومی بیشتری نیاز داشت و اگرچه ممفیس، شرایط بازی را زیر نظر ژاوی از دست داده بود اما او همچنان می‌تواند برای روخی بلانکوها یک ستاره واقعی باشد. ملی پوش هلندی، فصل گذشته علی‌رغم انجام تنها ۲۰ بازی، ۱۲ گل در لالیگا به ثمر رساند. باید دید که آیا او در کنار دیگو سیمئونه چه عملکردی ارائه خواهد داد. ممفیس با مهارت‌های دفاعی درخشانش شناخته نمی‌شود، اما گلزنی او، به تنهایی باید به اتلتی کمک کند تا به دنبال کسب مقام در لیگ قهرمانان اروپا باشد. در همین حال، برای بارسا که از نظر مالی اوضاعش بغرنج شده است، هر هزینه‌ای که دریافت می‌شود جای خوشحالی دارد.

نگاهی ریزبینانه‌ به مهم‌ترین نقل و انتقالات ژانویه فوتبال اروپا!

۶- ویتینیا - براگا به مارسی (۳۰ میلیون یورو)

جذب ویتینیا برای آنچه که او برای مارسی نمایندگی می‌کند مهم است. باشگاه مدت‌ها است که از نظر مالی در تنگنا قرار دارد و ترجیح می‌دهد کار نقل و انتقالات خود را با کمترین سروصدا و با هزینه کم انجام دهد. بنابراین، آوردن یک مهاجم جوان با توجه به عملکرد عالی، با مبلغی که برای باشگاه رکوردشکن است، یک تغییر سرعت است، و بیش از آن، می‌تواند بیانیه‌ای از قصد باشد. طبق گزارش‌ها، باشگاه فرانسوی برای جذب این بازیکن، از استون ویلا، ساوتهمپتون و برایتون پیشی گرفته است زیرا آنها به دنبال ماندن در کورس کسب سهمیه مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده هستند. ویتینیا نیز یک استعداد درخشان است. این مهاجم در ۲۲ بازی امسال ۱۱ بار گلزنی کرده و سه پاس گل داده است. او همچنین دوندگی بالایی دارد و می‌تواند از جلو پرس کند و در ۲۲ سالگی، می‌تواند برای چند فصل آینده به تیمش کمک کند. مارسی به کمک هجومی نیاز دارد و ویتینیا کاملاً با این شرایط سازگار است.

نگاهی ریزبینانه‌ به مهم‌ترین نقل و انتقالات ژانویه فوتبال اروپا!

۵- جولین دورانویل - اندرلخت به دورتموند (۸.۵ میلیون یورو)

وینسنت کمپانی، سرمربی برنلی به‌تازگی پیش‌بینی کرد که جولین دورانویل، وینگر نوجوان، یک روز مدعی توپ طلا خواهد شد. بازیکن سابق اندرلخت فقط ۱۶ سال دارد و تنها ۱۱ بازی در تیم بزرگسالان انجام داده است. دورانویل که به دلیل سرعت فوق‌العاده و توانایی دریبل‌نگاری‌اش به بلیتز ملقب شده بود، خیلی زود خود را نشان داد و به دومین بازیکن جوان اندرلخت تبدیل شد که در لیگ دسته اول بلژیک گلزنی کرده است. در حقیقت، ممکن است برای او، جهش به سمت دورتموند خیلی زود باشد، اما تیم بوندسلیگایی هرگز از ادغام استعدادهای جوان متضرر نبوده است، جود بلینگهام، یوسوفا موکوکو و کریم آدیمی همه با وجود فقدان تجربه نسبیشان، شانسی برای تحت تأثیر قرار دادن بزرگان فوتبال اروپا دارند. دورانویل شانس خود را برای حضور در یک تیم برتر خواهد داشت، درحالی که دورتموند با هیجان‌انگیزترین وینگرهای جوان اروپا که احتمالاً طی چند سال آینده آنها را با قیمت و سود خوبی می‌فروشند، به خدمت گرفته است. همه چیز به خوبی با هم هماهنگ می‌شود.

نگاهی ریزبینانه‌ به مهم‌ترین نقل و انتقالات ژانویه فوتبال اروپا!

۴- آندریاس شولدروپ - نوردسلند به بنفیکا (۹ میلیون یورو)

وقتی هافبک وسط جوان خود را در ازای مبلغی شگفت‌انگیز فروختی، چه کار می‌کنید؟ باید جایگزینی پیدا کنید که بتوانید در آینده هزینه مشابهی را بابت انتقالش دریافت کنید.

حداقل به نظر می‌رسد که این استراتژی برای بنفیکا مثبت باشد. این باشگاه انزو فرناندز را با مبلغ چشمگیر ۱۰۶.۸ میلیون پوند (۱۳۱ میلیون دلار) به چلسی فرستاد و باشگاه لندنی رکورد نقل و انتقالات باشگاه‌های انگلیسی را شکست. بنفیکا بخش کوچکی از آن پول را مجدد سرمایه‌گذاری کرد و هافبک خوش‌آتیه‌ای به نام آندریاس شولدروپ را از باشگاه نوردسلاند نروژ به خدمت گرفت. این بازیکن ۱۸ ساله در این فصل در ۱۷ بازی در لیگ برتر نروژ ۱۰ گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده است. شولدروپ می‌تواند به عنوان هافبک تهاجمی یا در جناح بازی کند، اما احتمالاً به عنوان جانشین مستقیم فرناندز در کنار تیم قرار خواهد گرفت. استعداد دانمارکی در نوجوانی از سراسر اروپا علاقه‌مندان زیادی داشت و از آژاکس، PSV، تاتنهام، لیورپول و یوونتوس برای جذب او نام برده می‌شد، اما هیچ‌یک از آنها به او پیشنهاد فوتبال ندادند. نوردسلاند این کار را کرد و او به سرعت در این باشگاه نروژی پیشرفت کرد. برای بنفیکا احتمالاً مدتی طول می‌کشد تا شولدروپ را در تیم ادغام کند، اما اگر آنها درست عمل کنند، او می‌تواند یک ستاره باشد و در آینده سود خوبی برای آنها به همراه داشته باشد.

نگاهی ریزبینانه‌ به مهم‌ترین نقل و انتقالات ژانویه فوتبال اروپا!

۳- یان سومر - بوروسیا مونشن گلادباخ به بایرن مونیخ (۸ میلیون یورو)

از آنجایی که مانوئل نویر پس از شکستگی پایش در پیست اسکی، در کل فصل غایب بود، بایرن مونیخ به یک دروازه‌بان نیاز داشت و آنها برای کوتاه‌مدت، بهترین گزینه بازار را جذب کردند و هشت میلیون یورو برای یان سومر، به مونشن گلادباخ پرداخت کردند. ملی پوش سوئیسی قراردادی دو ساله امضا کرد که زمان کافی برای پوشش غیبت نویر و سپس سپری کردن یک فصل به عنوان پشتیبان او بود. سومر بی سر و صدا شروع بسیار خوبی در این فصل مونشن گلادباخ داشته است و بهترین درصد سیو خود را در هشت سال گذشته به ثبت رسانده و عملکرد خود را بهبود بخشیده است.

نگاهی ریزبینانه‌ به مهم‌ترین نقل و انتقالات ژانویه فوتبال اروپا!

۲- آزالدین اوناهی - انجر به مارسی (۱۰ میلیون یورو)

اوناهی در جام جهانی با انجام نمایش‌های برجسته، موجی از تعریف و تمجید را به سمت خودش کشاند. این درحالی است که مراکش به نیمه‌نهایی راه پیدا کرد. این هافبک، شش بازی از هفت بازی را برای شیرهای اطلس در قطر انجام داد و به عضوی حیاتی در تیم ولید رگراگی تبدیل شد. پس از آن بود که تعداد زیادی از باشگاه‌های بزرگ علاقه‌مند به اوناهی، وارد عمل شدند، اما درنهایت این، مارسی بود که این مرد مراکشی را به دست آورد. تیم لیگ یک فرانسه، او را با قیمت مناسبی نیز به خدمت گرفت و تنها ۱۰ میلیون یورو برای یکی از ستاره‌های جام جهانی خرج کرد. او نیز کارش در فرانسه را عالی شروع کرد و یک گل فوق‌العاده به ثمر رساند و مارسی با نتیجه دو بر صفر نانت را شکست داد تا در رقابت قهرمانی بر PSG فشار بیاورد. اوناهی با تنها ۲۲ سال سن، به عنوان یک مهره مهم و جوانی هیجان‌انگیز، در تیم مارسی که همیشه در حال پیشرفت است به رشد خود ادامه خواهد داد.

نگاهی ریزبینانه‌ به مهم‌ترین نقل و انتقالات ژانویه فوتبال اروپا!

۱- ژائو کانسلو - منچسترسیتی به بایرن مونیخ (۷۰ میلیون یورو)

از منچسترسیتی بیرون آمد و احتمالاً خرید خوبی برای بایرن خواهد بود. کانسلو پس از اختلاف با پپ گواردیولا سرمربی من‌سیتی، به قهرمانان بوندسلیگا پیوست. این بازیکن پرتغالی یکی از بهترین مدافعان کناری جهان است و کمک بزرگی برای بایرن خواهد بود که اما فعلاً با مصدومیت در دفاع راست دست و پنجه نرم می‌کند.

این واقعیت که آنها بازیکن را به صورت قرضی با گزینه خرید دائمی جذب کردند، معامله را حتی بهتر می‌کند، زیرا اگر کانسلو در مونیخ موفق نشود، می‌تواند به سیتی بازگردانده شود. اگر همانطور که انتظار می‌رود او ثابت کند که خوب است، بایرن قبلاً روی قیمت توافق کرده است و می‌تواند با ۷۰ میلیون یورو (۶۲ میلیون پوند / ۷۶ میلیون دلار) که مطمئناً قیمتی سنگین است، او را جذب کند.

کد خبر 638866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.