از قتل برادر در شرق تهران تا قطع انگشت ۲ کودک در پله برقی

قتل برادر در شرق تهران، شهادت یک بسیجی بر اثر یخ‌زدگی، عاقبت شوم فحاشی، قطع انگشت دو کودک در پله برقی و دستگیری قاتل مأمور حراست را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بامداد امروز پرسنل انتظامی یک بیمارستان در شرق تهران در تماس تلفنی با محمدجواد شفیعی بازپرس ویژه قتل شعبه پنجم دادسرای جنایی، مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت اورژانس این مرکز درمانی گزارش کردند.

با اعلام این خبر، تیم تحقیق راهی محل مورد نظر شدند و در سردخانه این بیمارستان با جسد مرد جوانی مواجه شدند که از ناحیه پا هدف یک ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود.

بررسی‌های بیشتر حکایت از آن داشت که مرد جوان در خانه‌اش توسط برادر خود به دلایل نامعلومی هدف یک ضربه چاقو قرار گرفته و پس از انتقال به این بیمارستان علی‌رغم اقدامات درمانی فوت کرده و قاتل پس از ارتکاب جنایت متواری شده است.

تحقیقات تیم جنایی ادامه داشت تا اینکه مرد جنایتکار در شرق تهران توسط مأموران کلانتری مشاهده و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

بدین ترتیب متهم هدف تحقیقات قرار گرفت و گفت: برادرم را من با ضربه چاقو زدم اما قصد به قتل رساندن او را نداشتم. با برادرم اختلاف مالی داشتیم و سر همین موضوع با یکدیگر درگیر شدیم که در جریان این نزاع یک ضربه چاقو به پای برادرم زدم و فرار کردم.

با دستور محمدجواد شفیعی بازپرس ویژه قتل شعبه پنجم دادسرای امور جنایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد.

شهادت یک بسیجی بر اثر یخ‌زدگی

سردار حسن حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: شب گذشته داوود جاودانیان از بسیجیان تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد در ارتفاعات شمال غرب در حین مأموریت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی دلیل شهادت این بسیجی را شدت سرما هنگام تغییر جابه‌جایی شیفت اعلام کرد و افزود: هنگام جابه‌جایی شیفت، ۱۵ بسیجی دچار آسیب شدند که یکی از این عزیزان به شهادت رسید و مابقی بعد از موفقیت عملیات جست‌وجو نجات یافتند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکشنبه هفته آینده تشییع در یاسوج از کنگره شهدا تا گلزار شهدا برگزار و سپس برای اعزام به شهرستان بهمئی بدرقه می‌شود و صبح روز دوشنبه از لیکک به سمت روستای کت برای تشییع بدرقه خواهد شد.

عاقبت شوم فحاشی

سرهنگ یداله طهماسیان فرمانده انتظامی شهرستان قرچک، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در بامداد روز چهارشنبه دوازدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در محله زیباشهر، عوامل انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه میدانی مشخص شد که دو جوان به علت درگیری لفظی و توهین و فحاشی با یکدیگر درگیر شدند و در این میان یکی از طرفین دعوا مورد اصابت ضربات چاقوی طرف دیگر قرار گرفته و به شدت مصدوم شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قرچک با اشاره به انتقال مصدوم به مرکز درمانی بیمارستان شهید ستاری از مرگ این فرد به علت شدت جراحات وارده خبر داد و گفت: با حضور به موقع پلیس و پیگیری‌های صورت گرفته قاتل در کمتر از یک ساعت دستگیر شد.

وی با بیان اینکه قاتل در تحقیقات به عمل آمده به قتل اعتراف کرد، خاطرنشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

قطع انگشت ۲ کودک در پله برقی

احمد افضلی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، با بیان اینکه قطع انگشت دو کودک در پله برقی چهارراه طالقانی کرج توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: علت این حادثه براساس بررسی‌های اولیه ناشی از مشکلات پله برقی بوده و دستورات لازم در این زمینه برای بررسی بیشتر به معاونت حمل و نقل شهرداری کرج داده شده است.

وی ضمن همدردی با خانواده‌ای این کودکان، افزود: این حادثه به جد در دستور کار استانداری البرز با هدف پیشگیری از حوادث دیگر قرار گرفته است. این حادثه هفته گذشته در چهارراه طالقانی کرج رخ داده بود.

دستگیری قاتل مأمور حراست

حجت‌الله سفیدپوست جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان، اظهار کرد: به‌دنبال وقوع یک فقره تیراندازی به سمت خودروی گشت حراست شرکت نفت و گاز مارون شهرستان رامشیر در روز بیست‌وپنجم دی‌ماه سال جاری که منجر به فوت یکی از کارکنان حراست شد، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات اطلاعاتی گسترده، هویت قاتل و همدستانش و مخفیگاه وی را در شهرستان اهواز شناسایی کردند. مأموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضائی طی یک عملیات منسجم و غافلگیرانه، مخفیگاه متهم را محاصره و در حالی که او قصد متواری شدن داشت با هوشیاری و سرعت عمل کارآگاهان پلیس دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس به تیراندازی منجر به قتل با انگیزه سرقت اعتراف کرد، خاطرنشان کرد: یک دستگاه خودروی پژو مورد استفاده در صحنه قتل از مخفیگاه متهم کشف شد و قاتل پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 638850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.